Canvi ministerial

Corbacho abandonarà el ministeri de Treball

El ministre de Treball s´incorporarà a llistes del PSC a les eleccions de Catalunya

 08:38  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

ACN // BARCELONA El ministre espanyol de Treball, Celestino Corbacho, deixarà la cartera que ostenta al govern espanyol per centar-se en la campanya electoral del PSC a Catalunya. Segons recullen en l'edició d'aquest divendres diversos mitjans, Corbacho anirà a llistes del PSC a les eleccions al Parlament de Catalunya que se celebraran aquesta tardor, amb data i número a la llista encara per concretar. Corbacho va ser designat ministre espanyol de Treball i Immigració el 12 d'abril de l'any 2008, abandonant així la seva funció com a alcalde a l'Ajuntament de l'Hospitalet del Llobregat (Barcelonès). Corbacho havia estat alcalde d'aquesta ciutat des del 13 de maig del 1994.

Celestino Corbacho ja no encapçalarà el ministeri de Treball i Immigració a partir de la campanya electoral que ara arriba. Ho fan públic aquest divendres alguns diaris, que asseguren que Corbacho anirà a llistes catalanes a les eleccions al Parlament d'aquesta tardor que ve. Així, deixarà La Moncloa per passar a treballar amb el PSC. Corbacho ja hauria comunicat al president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, el seu desig de tornar a Catalunya i ocupar els primers llocs de la candidatura de Montilla. De ser així, Zapatero hauria d'afrontar un canvi ministerial a La Moncloa, que en tot cas es faria després de la vaga general convocada per al 29 de setembre.

El mateix passaria amb la cartera de Sanitat i Política Social si la ministra que les porta, Trinidad Jiménez, s'incroporés a les llistes del PSOE a Madrid.

El president de la Generalitat, José Montilla, anunciarà la data de les eleccions catalanes la setmana que ve. Així ho va comunicat dimarts passat després de descartar la data del 24 d'octubre. La data que té tots els números és la del 28 de novembre.

Un veterà de la política

Corbacho és un veterà de la política. Zapatero el va fitxar com a ministre de Treball i Immigració quan ja portava més de 30 anys al si del PSC, els tretze darrers com a alcalde de l'Hospitalet. L'any 1976 va entrar a militar a la federació catalana del PSOE i el 1982 ja va ser escollir primer secretari del PSC a l'Hospitalet, d'on un any després en seria regidor i el 1994 alcalde.

L'any 2004 també va accedir a la presidència de la Diputació de Barcelona, càrrec que també va haver de deixar quan va accedir a l'executiu de José Luís Rodríguez Zapatero.

COMPARTIR
 
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad