Les infraestructures de transport (ferroviàries, carreteres i aeroports) tenen un cost màxim fixat per una ordre ministerial publicada al Butlletí Oficial de l'Estat. La mesura ja va ser avançada per la secretària d'Estat, Inmaculada RodrÍguez-Piñero, durant unes jornades amb el Col·legi d'Enginyers de València.

El sostre de cost s'aplicarà als nous projectes, però també es preveu que puguin afectar actuacions ja en marxa. De fet, en "els projectes en redacció" els seus autors hauran de calcular les implicacions que comportaria adaptar-se a l'ordre ministerial ("necessitat d'una nova informació pública, retards en l'aprovació i cost de consultoria requerit per plantejar els canvis"). Fins i tot per a les obres adjudicades "en fase d'execució o que encara no s'hagin iniciat", el Ministeri de Foment contempla "analitzar la viabilitat, cas a cas, d'adaptar l'actuació" als preus màxims "sempre que sigui compatible amb l'avanç de les obres i s'aconsegueixi una reducció significativa del cost de l'actuació".

Si aquest és el cas, que és factible reduir el cost de la infraestructura en execució, es "proposaran les modificacions contractuals que suposin un estalvi econòmic per a l'administració". Qualsevol excepció o augment de pressupost haurà d'estar justificat i autoritzat. Els preus (veure el quadre que acompanya la informació) s'actualitzaran cada dos anys o "quan es consideri convenient".

El Ministeri de Foment també ha regulat les millores dels projectes que aniran a càrrec de l'administració que les proposi. Per exemple, en el cas dels soterraments del ferrocarril al seu pas per les ciutats (obres d'integració urbana ferroviària) "només s'executaran les que estiguin regides per un conveni específic" que se seguirà al peu de la lletra quant a "condicions econòmiques i tècniques". Foment admet "modificacions en els projectes" quan s'estiguin redactant els estudis informatius a proposta de les comunitats autònomes o dels ajuntaments i sempre que l'administració proposant assumeixi el sobrecost derivat de la seva proposta.