El vicepresident primer del Govern i ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha reiterat que la mesura aprovada pel Consell de Ministres consistent en la reducció del límit de velocitat en autovia i autopista de 120 a 110 quilòmetres per hora és "excepcional" i "transitori". L'objectiu és estalviar en la factura petrolífera que paga Espanya, ja que, de pujar "molt", pot acabar "comprometent-se la nostra recuperació econòmica, i això és una cosa que no ens la podem permetre".

En declaracions als periodistes, Rubalcaba ha insistit que es tracta d'una mesura "excepcional" que respon a una "situació excepcional", ja que el preu del petroli s'està incrementant i, per això, "demanem als ciutadans un esforç i cert sacrifici", que es tradueix que vagin més a poc a poc a les autovies i a les autopistes; així, Rubalcaba reconeix que "es trigarà més", però també que "estalviaran".

Segons ha comentat, l'estimació és que cada deu euros de pujada del barril de petroli costa 6.000 milions d'euros als espanyols en la factura petrolífera i, amb aquesta mesura, si es prolongués, per exemple, durant un any, s'estima que permetria un estalvi de 1.400 milions d'euros anuals.

Després de descartar que la mesura respongui a un problema amb les reserves de petroli o de subministrament del mateix, el vicepresident primer del Govern ha volgut aclarir a "algun dirigent del PP" que no és la primera vegada que s'aplica aquesta mesura, i assenyala que el primer a fer-ho, i "amb èxit", va ser els Estats Units durant la crisi del petroli del 1973.

Finalment, Rubalcaba ha avançat que el ministre d'Indústria es reunirà aquesta setmana amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i amb les comunitats autònomes, perquè "hi ha altres mesures que es poden adoptar i que afecten el conjunt de les administracions públiques", l'objectiu de totes elles és el d'"estalviar petroli i, en definitiva, reduir la nostra factura petroliera".