Els controladors aeris guanyaran menys però també treballaran menys hores. El laude dictat per Manuel Pimentel estableix que aquests professionals rebran una mitjana de 200.000 euros a l'any, i reduiran les hores de feina a un màxim de 1.670 el 2011, més 40 per formació, fins a 1.595 hores el 2013 amb 20 hores per formació. En la presentació d'aquest laude, que entrarà vigor quan es publiqui al BOE, Pimentel va reconèixer que els controladors espanyols treballen "més que la mitjana europea, però també guanyen molt més". La tasca de l'exministre de Treball va merèixer els elogis tant del sindicat de controladors USCA com d'AENA, mentre que per a José Blanco amb aquest acord "no hi ha vencedors, ni vençuts".

L'exministre de Treball va dictar el laude de compliment obligat sobre les condicions laborals dels controladors aeris. Pimentel, que va ser designat tant pels controladors com per AENA, va anunciar que el salari mitjà d'un controlador aeri quedarà fixat en 200.000 euros a l'any, mentre que la jornada màxima aeronàutica queda establerta en un màxim de 1.670 hores aquest any, davant de les 1.711 hores actuals, que es reduiran a 1.595 hores el 2013.

Segons l'exministre de Treball, amb aquest acord l'empresa tindrà "un matalàs" per reduir l'absentisme laboral i anar ajustant la jornada. El laude preveu que es respectin els percentatges establerts de descans del 25 per cent en torn de dia i del 33 per cent en torn de nit. Pimentel va reconèixer que els controladors espanyols treballen "més que la mitjana europea", però va explicar que "també guanyen molt més". L'exministre de Treball va defensar que cal anar ajustant la jornada per adequar-se a la mitjana europea. Segons va explicar, l'estrès a què els sotmet la seva feina justifica que el seu horari no excedeixi de la jornada convinguda.

L'exministre del PP va assegurar que aquest "sistema gradual" permetrà aportar "seguretat i també garanties" per a les dues parts en un sector com el transport aeri, que va qualificar d'"essencial" per al ciutadà, i en el qual cal "garantir el dret de circulació de les persones".

Pel que fa a les reaccions, la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, en una primera valoració qualificava el laude de "bona notícia" si és acceptat pel sindicat i AENA i si afavoreix als usuaris, que segons la seva opinió és "allò important". Al PSOE, no obstant això, es van mostrar molt més eufòrics, felicitant AENA, el Ministeri de Foment i el conjunt dels controladors aeris per la "consecució definitiva" d'un conveni col·lectiu que, asseguraven, "tanca una llarga etapa de tensions i conflictes" des de la finalització de la vigència de l'últim conveni fa més de sis anys. Finalment, César Cabo ha deixat de ser el portaveu de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA).