Mesura dels 110 km/h

Amants i detractors dels 110 km/h

Alguns conductors catalans acusen el govern espanyol d'afany recaptatori

08.03.2011 | 20:44

Els conductors catalans han reaccionat amb diversitat d'opinions a la limitació de la velocitat màxima a 110 km/h a les autovies i autopistes, que ha entrat en vigor aquest dilluns. Alguns usuaris de les vies afectades per la nova limitació han acusat el govern espanyol de tenir un 'afany recaptatori' i han posat en dubte que la nova mesura repercuteixi en una reducció significativa del consum de combustible. D'altra banda, alguns conductors han afirmat que la mesura serà efectiva i que el nou límit de velocitat és 'prudent' i que evitarà més accidents. Aquest matí, la nova limitació de 110 km/h ja era visible en la senyalització i els cartells lluminosos de les autovies i autopistes de Catalunya.

Els conductors catalans que aquest dilluns circulaven per les autovies i autopistes han reaccionat amb diversitat d'opinions a la nova limitació de la velocitat màxima a 110km/h. Francisco Palazón és un camioner de Múrcia el qual li ha agafat el canvi de la limitació de velocitat circulant per l'AP-7. Està convençut que la iniciativa del govern espanyol provocarà un 'follón' a les carreteres i vaticina retencions a autopistes i autovies. Sense anar més lluny, ha posat com a exemple el cas de l'àrea de Barcelona i el límit de velocitat als 80 km/h als seus accessos, una mesura que ha derogat l'actual Govern de CiU. 'Hi haurà més accidents perquè, entre d'altres, la gent no respecta les distàncies de seguretat i els avançaments de cotxes a camions seran més perillosos', ha valorat. 'No es reduirà el consum de carburant, ho sé, perquè no s'aprofitaran les marxes', ha afegit.

Entre els conductors hi ha recels respecte a què la mesura té, en realitat, finalitats recaptatòries. 'No entenc com no treuen punts fins que no has superat per molt el límit, però en canvi, t'enxampen a 111 km/h i et fan pagar 100 euros', ha dit Joaquim Garcés. Troba també absurd que s'abaixi el límit a 110 'i no a 90 km/h si diuen que és per reduir la despesa', ha continuat. Pel que fa a la sinistralitat, Garcés constata que molts accidents són derivats per la distracció del conductor 'si vas a 70, corres més risc que t'adormis que no pas quan vas a 120', ha afegit. 'Jo quan era petit, vaig veure molts accidents amb carro i cavall, i t'asseguro que ni corrien ni a 110, ni a 90 ni a 40', ha subratllat.

Mentrestant, a la cafeteria de l'àrea de servei de Torrefarrera (Segrià), a l'autovia A-2, tots els conductors comentaven també la nova limitació. L'Artur Canalda, veí d'Alpicat, ha estat un dels més crítics amb la mesura ja que l'ha qualificat de 'porqueria'. Segons ell, els cotxes gastaran el mateix combustible i la gent 's'adormirà pel camí'. A més, considera que, amb aquesta mesura, el govern espanyol vol més diners que 'ha de recaptar com sigui'. En la mateixa línia, el transportista Rafael Carrero, que treballa en una empresa distribuïdora de cafè i productes d'hostaleria de Lleida, ha dit a l'ACN que la mesura és 'una tonteria' perquè creu que la despesa de combustible serà la mateixa. A més, ha apuntat que aquells que necessiten el vehicle per treballar trigaran més temps per arribar als llocs.

Els conductors favorables a la mesura creuen que ajudarà a reduir la sinistralitat i suposarà un estalvi de combustible

Joaquim Garcés s'ha aturat en l'àrea de servei de la Porta Catalana, a Castellbisbal. L'acompanyen la seva dona, nét, gendre i filla. Ella, la Rosa Garcés, valora positivament la nova mesura. 'Em sembla bé, si això fa que hi hagi menys accidents i pel tema del medi ambient', ha afirmat. Reconeix però que els primers dies caldrà una 'adaptació'. 'S'haurà d'anar en tensió i pendent de no passar-se', ha comentat. 'Trobo que tampoc és per tant, ja ens acostumarem', ha conclòs.

Paul Harvey és transportista i recorre tota Europa i l'estat espanyol muntant instal·lacions d'aire condicionat a càmpings i autocaravanes. Ell és britànic, i ha assenyalat a l'ACN que el límit de velocitat allà és de 70 milles per hora -112,654 quilòmetres-. 'No està pas malament', ha indicat, tot i que admet que una certa 'flexibilitat' com la que hi ha a França o Alemanya 'és d'ajuda per circular millor'. En aquest primer dia, Harvey s'ha fixat que 'tothom respectava la velocitat i anava com a molt a 110 km/h.

En la mateixa línia, en Benjamín Rodríguez, veí de Sant Joan Despí que ha viatjat fins a Lleida per l'autopista AP-2, ha opinat que la mesura serà efectiva perquè suposarà menys consum de combustible. A més, creu que el nou límit és 'prudent' i que ajudarà a que hi hagi menys accidents que fins ara. En Josep, un altre conductor que s'ha aturat a la cafeteria de l'àrea de servei de l'A-2 a Torrefarrera, ha explicat que aquest matí més o menys tothom respectava el nou límit de velocitat. Personalment, comenta que en el seu cas la mesura li va bé perquè no corre massa però creu que si el motiu de la mesura és la reducció de combustible, aquesta no es notarà i que 'no calia fer tant soroll'.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema