El passat 4 de març el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, anunciava ajudes per als pneumàtics eficients des del punt de vista energètic i aclaria que "havien de tenir l'etiqueta A, segons la normativa de la Comissió Europea de 2009". Caldrà veure quan es posa en marxa la mesura, però el que ha aclarit el sector és que al mercat no existeix encara aquest tipus de pneumàtics. Ángel Pardo, portaveu de Michelin a Espanya, va assegurar que "el gran problema és que el Govern dóna aquesta ajuda als pneumàtics amb etiqueta A, i aquests pneumàtics no són al mercat".

La norma europea a la qual al·ludia el ministre no entra en vigor fins al 2012. El portaveu de Michelin va aclarir que, de moment, ni tan sols s'han definit tots els paràmetres que s'han de tenir en compte perquè un pneumàtic rebi la màxima qualificació en eficiència energètica, la lletra A, i tampoc s'ha determinat quin organisme serà el que assigni les lletres en funció de l'eficiència.

El Ministeri d'Indústria va admetre que no hi ha pneumàtics etiqueta A al mercat i que la normativa europea que establirà les condicions a complir per obtenir-la encara tardarà un temps.

En tot cas, l'Institut per a la Diversificació i l'Estalvi de l'Energia (IDAE) elaborarà un catàleg amb els pneumàtics eficients que puguin acollir-se al Pla Renove anunciat pel Govern, en el marc de les mesures per fomentar l'estalvi ?energètic. Responsables de l'IDAE es reuniran avui i dilluns amb representants de fabricants i importadors de pneumàtics, així com amb tallers, per determinar els requisits que hauran de complir les rodes, en funció de paràmetres d'eficiència, seguretat i soroll.

En un altre ordre de coses, el Govern de la Comunitat de Madrid ha proposat "formalment" a l'Executiu Central que rebaixi l'IVA del transport públic del 8 al 4%, en considerar que l'ajuda que s'ha ofert a aquesta autonomia per estalviar energia és "discriminatòria" i "deixa fora" el 40% dels madrilenys que no viatgen en Rodalies.

Per altra banda, el Tribunal Suprem resoldrà en els propers dies la petició de mesures cautelars de l'associació DVuelta i el Moviment 140, que pretenen que la baixada del límit de velocitat a 110 quilòmetres per hora quedi en suspens mentre es resol el recurs presentat contra aquesta mesura.

Finalment, el Congrés va rebutjar l'esmena aprovada al Senat que retirava algunes de les retallades a la retribució o primes que reben les instal·lacions fotovoltaiques i que van ser incloses en el Reial Decret de mesures urgents del sector elèctric. Aquesta primera disposició del Reial Decret permet a l'Executiu modificar la limitació de les hores de funcionament de les instal·lacions fotovoltaiques per adequar les retallades a l'evolució d'aquesta tecnologia.