EN DIRECTE

La nova soca del bacteri E. Coli és resistent a vuit tipus d´antibiòtics

Científics alemanys estan investigant un restaurant a Alemanya on disset persones van resultar intoxicades

MADRID | OTR/PRESS/DDG Ni la penicil·lina, ni les sulfamides, ni la cefalotina. La nova soca del bacteri E. Coli apareguda a Alemanya en la denominada "crisi del cogombre", és resistent a vuit tipus diferents d'antibiòtics, segons un equip d'investigadors de l'Institut de Genòmica de Pequín.
Mentrestant, fonts mèdiques alemanyes, que centren la seva investigació en l'origen del virus, han descobert que almenys 17 dels infectats van menjar en el mateix restaurant. Per part seva, Exteriors va assegurar que demanarà indemnitzacions a Alemanya.
Segons els investigadors xinesos, els tractaments portats a terme fins ara no han estat eficaços, per la qual cosa des de l'Institut han anunciat que treballen ja en el kit de diagnòstic que serveixi per detectar la variant del bacteri mortal i evitar així un contagi més extens de la malaltia.

En busca de l'origen
Científics alemanys estan buscant pistes sobre la font del bacteri alimentari mortal E. Coli en un restaurant de la ciutat de Luebeck, al nord del país germànic, un cop s'ha descobert que disset persones van resultar intoxicades després de menjar-hi, segons va recollir ahir el diari Luebecker Nachrichten.
Les disset persones que van emmalaltir pel bacteri E. Coli inclouen un grup de funcionaris fiscals alemanys i turistes de la veïna Dinamarca, informa el rotatiu. "No es tracta de culpar el restaurant", va dir Werner Solbach, microbiòleg del Centre Mèdic Universitari Schleswig-Holstein. "Amb tot, la cadena de subministrament podria donar-nos pistes importants sobre la manera com ha viatjat el patogen".
Fins al moment, les autoritats alemanyes no han estat capaces de trobar l'origen del bacteri, que ja ha causat la mort de 19 persones a Europa i ha infectat al voltant de 1.700 persones més en dotze ?països, totes elles, a més, ?coincideixen en el fet que havien viatjat recentment al nord d'Alemanya.

Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de