Els més de 5.700 regidors i alcaldes del País Valencià tenen a partir d'aquest dilluns un termini de 3 mesos per publicar als butlletins oficials de cada demarcació les seves declaracions de béns tal com recull la Llei valenciana de règim local. Segons informa el govern valencià a través d'una nota, aquesta és l'única normativa autonòmica que preveu aquesta mesura i destaca que és "una aposta per la transparència".

El text informa que la conselleria de Solidaritat i Ciutadania, competent en matèria de cohesió territorial, ha emès una circular als consistoris sobre "els detalls legals relatius tant a la finalització del mandat de les corporacions com a la constitució dels nous ajuntaments".

Els membres de les corporacions municipals valencianes disposen a partir d'aquest dilluns d'un període de tres mesos des de la constitució dels ajuntaments per fer pública una declaració d'activitats i béns. La conselleria de Solidaritat ha enviat un recordatori als regidors i exregidors per tal que comencen els tràmits per fer públiques aquestes dades, segons estableix la nova Llei valenciana de règim local.

En una nota de premsa enviada als mitjans, el govern valencià recull unes declaracions del conseller de Solidaritat Solidaritat i Ciutadania, Rafael Blasco, indicant que "només al País Valencià s'obliga per llei a que els càrrecs públics locals difonguen els seus béns personals".Blasco assenyala que durant aquesta darrera legislatura, el govern valencià ha impulsat diverses mesures encaminades a fomentar la transparència en l'administració.

"Per al Consell la transparència en la vida pública no ha estat una mera declaració d'intencions i hem creat l'estructura normativa necessària perquè qualsevol ciutadà puga conèixer la situació patrimonial dels càrrecs públics amb responsabilitats en la Comunitat Valenciana, des dels membres del Consell als regidors de la seva ciutat o poble"ha assegurat.