Consell de Ministres

Els vehicles tornaran a circular a 120 km/h des de l´1 de juliol

El govern espanyol ha decidit no prorrogar el límit dels 110 km/h malgrat que ha permès estalviar 450 milions

 22:35  
Els vehicles tornaran a circular a 120 km/h des de l´1 de juliol
Els vehicles tornaran a circular a 120 km/h des de l´1 de juliol EFE
 NOTÍCIES RELACIONADES

EP/MADRID El Consell de Ministres ha acordat no prorrogar el límit de velocitat de 110 quilòmetres per hora en autopistes i autovies, de manera que a partir del pròxim 1 de juliol la velocitat màxima permesa en aquest tipus de vies torna a ser de 120 quilòmetres per hora.

Així ho ha anunciat en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres el vicepresident primer i ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, qui ha xifrat en 450 milions d'euros l'estalvi aconseguit durant l'aplicació de la mesura.

Rubalcaba ha explicat que "les circumstàncies han canviat", ja que els estudis amb què treballa el govern espanyol apunten que el preu del petroli seguirà baixant, i el "raonable" és tornar als 120 quilòmetres per hora.

El vicepresident primer ha posat èmfasi que el límit de 110 quilòmetres per hora ha estat una mesura "transitòria", que es va aplicar pels alts preus del cru, que rondaven els 115 dòlars per barril, en el marc d'un pla amb moltes altres iniciatives d'estalvi energètic.

"Llavors vam dir que existien previsions d'inestabilitat sobre el mercat petrolier", ha prosseguit Rubalcaba, qui ha apuntat que les estes previsions es van complir i el barril de petroli va arribar als 127 dòlars. "Ara està a 106 dòlars i totes les previsions futures apunten que seguirà baixant", ha afegit el ministre d'Interior.

Estalvi "significatiu"

Rubalcaba ha expressat el seu agraïment als ciutadans per la seva contribució al funcionament de la mesura, que, segons els càlculs d'Indústria, ha generat un estalvi de 450 milions d'euros, "una xifra significativa", segons la seva opinió.

El portaveu del govern central ha contraposat aquesta suma de 450 milions amb els 230.000 euros que va costar modificar les senyals de trànsit per tancar el debat obert sobre aquesta qüestió. "El balanç final és de 449,7 milions", ha assenyalat Rubalcaba.

Segons la seva opinió, amb aquesta iniciativa s'ha generat un altre debat, del qual es desprèn que circular a 110 quilòmetres per hora en lloc de "córrer" és "més segur, més barat i contamina menys". "La meva impressió és que els espanyols van a corregut un poc menys. Des d'Interior ho recordarem contínuament, utilitzant els panells lluminosos", ha anunciat.

Rubalcaba ha desvinculat l'aplicació d'aquesta mesura de l'evolució de la sinistralitat, que, segons ha recordat, ja venia baixant en mesos anteriors i ha disminuït durant els últims vuit anys. "Això significa que la nostra política de seguretat viària està donant resultats", ha conclòs.

Enllaços recomanats: Premis cinema