Obama presenta un pressupost amb un augment dels impostos per reduir el dèficit

 

WASHINGTON | EFE/DDG
El president dels Estats Units, Barack Obama, va presentar el seu pressupost de 2013, de més de 3 bilions de dòlars, amb un augment de l'estalvi i dels impostos per reduir el dèficit del 8,5 per cent del PIB previst per a aquest any al 5,5 per cent el 2013. El president va anunciar el seu programa al col·legi Universitari del Nord de Virginia, on va assegurar que l'economia nord-americana s'ha de centrar a desenvolupar el sector manufacturer, en les energies renovables i a oferir una educació assequible per formar treballadors qualificats. Obama, que es presentarà a la reelecció als comicis de novembre, va afirmar que el seu pressupost té com a objectiu reduir el dèficit en 4 bilions de dòlars fins el 2022, amb "algunes retallades difícils, però absolutament necessàries". A més, preveu un creixement del Producte Interior Brut (PIB) del 2,7 per cent per a aquest any i del 3 per cent per al 2013. El president dels EUA va indicar que no es poden repetir els errors que van portar a la crisi econòmica, per la qual "a uns pocs els anava molt bé, mentre que els altres lluitaven per avançar", va afegir.
"Hem elaborat aquest pressupost al voltant a la idea que el nostre país ha anat millor quan tots realitzen una aportació justa", va afirmar Obama, en destacar que els fonaments del passat van portar a un augment en la distància entre rics i pobres. Gràcies a estalvis com en el pressupost de Defensa (850.000 milions de dòlars) i l'augment dels impostos, el Govern nord-americà vol disposar de 800.000 milions per afavorir la creació de llocs de treball i tambñe invertir en importants obres públiques.

  HEMEROTECA
Especial patrocinat per:
Loteria de Nadal 2011 Comprovar número: Quant hi juga? (€): Comprovar loteria
 
 
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya