El Ministeri d'Interior rebaixarà de 100 a 90 quilòmetres per hora el límit de velocitat a les carreteres secundàries i estudia elevar el màxim a les autopistes i autovies dels 120 als 130 per hora, va anunciar el ministre Jorge Fernández Díaz. Després de participar en el fòrum Barcelona Tribuna, el ministre va indicar que, juntament amb la Direcció General de Trànsit, estan treballant per redimensionar els límits de la velocitat perquè hi ha un consens social sobre que el diferencial de vint quilòmetres per hora entre les vies ràpides i les carreteres secundàries "no és raonable".

Davant aquest diagnòstic, Fernández Díaz va plantejar tres alternatives: elevar el límit de 120 per hora a les autopistes i autovies; reduir el límit de 100 per hora a les carreteres secundàries; o un mixt, en el qual pujaria el límit a les autopistes i es reduiria a les carreteres secundàries.

De moment, el ministre va afirmar que ja tenen decidit rebaixar de 100 a 90 per hora el límit a les carreteres secundàries, però que en canvi encara no tenen clar si elevaran el límit a les autopistes perquè passi a ser de 130 per hora. En aquest sentit, va afegir que la possibilitat que a les autopistes i autovies es pugui anar a 130 està encara en estudi.

Ampli consens

La Direcció General de Trànsit va destacar l'"ampli consens" existent a la societat espanyola i als sectors implicats en la necessitat de reduir el límit de velocitat a les carreteres convencionals, les que són més perilloses i en les quals s'acumula gairebé el 80 per cent de les víctimes mortals.

Ja la setmana passada, Fernández Díaz va avançar que la DGT estava estudiant incrementar la diferència entre els límits de velocitat de les carreteres convencionals i les autovies, bé reduint el primer, bé augmentant el segon o fent les dues coses.

Diverses associacions d'automobilistes van demanar que es faci una revisió global dels límits de velocitat a totes les carreteres espanyoles, fixats fa més de trenta anys, i que es reguli per trams, ja que, segons apunta el president d'Automobilistes Europeus Associats (AEA), Mario Arnaldo, els límits genèrics "només afavoreixen el control policial".

En aquest sentit, Arnaldo va assenyalar que la previsible disminució de velocitat a les carreteres convencionals "no millorarà la seguretat viària", circumstància per la qual va manifestar la seva oposició.