El ministre d'Interior, Jorge Fernández Díaz, va avançar que el seu departament té ja "molt avançada" la decisió de reduir els límits màxims de velocitat de les carreteres secundàries, les més perilloses i que són l'escenari del 75 per cent dels accidents mortals.

"Els límits de velocitat s'han d'adaptar a les circumstàncies i a les vies per les quals s'està circulant i per això tenim assumit, encara no decidit, tot i que sí molt avançada la decisió, limitar la velocitat màxima de circulació de les carreteres secundàries", va assegurar.

A més de reduir el límit de velocitat de 100 quilòmetres per hora a 90 a les carreteres convencionals, la Direcció General de Trànsit (DGT) es planteja també de manera paral·lela incrementar-lo en autopistes i autovies, però només en determinats trams en els quals la seguretat no quedi compromesa.

"Hi ha un cert consens que el diferencial de velocitat màxima que existeix entre unes vies i altres, de només 20 quilòmetres per hora, no sembla raonable perquè és evident que tenen circumstàncies diferents i que acumulen un nombre molt diferent de sinistralitat", va destacar.