Nou morts i sis ferits greus en bolcar un autobús a Àvila

Detenen el conductor del vehicle per imprudència després d'admetre que s'havia adormit

09.07.2013 | 07:12
Estat en què va quedar l´autocar de línia després de patir un accident ahir al matí.
Estat en què va quedar l´autocar de línia després de patir un accident ahir al matí.

Nou persones van morir i 22 van resultar ferides, sis de gravetat, quatre d'elles molt greus, en bolcar un autobús de línia, ahir a la N- 403, a Tornadizos, a uns sis quilòmetres de la capital avilesa. El conductor de l'autobús accidentat, RGS, de 54 anys, va ser detingut per la Guàrdia Civil per homicidi i lesions imprudents, segons va anunciar en roda de premsa el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz.
Fonts de la investigació, per la seva banda, van informar que el conductor havia reconegut que s'havia quedat adormit i havia donat negatiu en les proves d'alcoholèmia i drogues. Després de visitar els ferits ingressats a l'hospital Nuestra Señora de Sonsoles d'Àvila, Fernández Díaz va recordat que l'autocar sinistrat estava matriculat el 1997 i que tenia les assegurances i tota la documentació "en ordre", després d'haver passat la ITV "amb regularitat".
Així mateix, va apuntar que després de ser sotmès als test d'alcoholèmia i de drogues, "no ha donat positiu", de manera que "no hi ha cap dada més enllà que els que el tacògraf pugui aportar a la investigació", sobre límits per al descans i conducció. En aquest context, Jorge Fernández Díaz va apuntar que en estar matriculat el 1997, no hi havia "obligació legal" que els passatgers portessin cinturó de seguretat, ja que aquesta circumstància només era obligatòria per als matriculats després d'octubre del 2007. "En aquest cas no hi havia obligació, però que no hi hagi obligació no vol dir que no sigui recomanable", va apuntar el ministre, que va afegir que "en tot cas" s'estava treballant perquè en el nou reglament de circulació "es limiti la velocitat" per als vehicles als quals no se'ls exi?geixi portar cinturons legalment.
Abans d'indicar que la via en què es va produir l'accident, estava "ben senyalitzada", Fernández Díaz va destacar que la reforma del nou reglament de circulació també tenia en compte la reducció del límit de velocitat a les vies secundàries, que eren les que concentraven les "tres quartes parts dels accidents mortals".

Efectes de la crisi
En aquest sentit, va declarar que la crisi també estava ocasionant que l'antiguitat mitjana dels vehicles fos "més elevada i això també té les seves dificultats". El ministre de l'Interior va acudir al centre hospitalari avilès acompanyat per la directora general de Trànsit, María Seguí, i del president de la Junta de Castella i Lleó, Juan Vicente Herrera, que va destacar la coordinació de l'operatiu desplegat després de l'accident. A més, després de parlar amb diversos dels ferits, va assenyalar que alguns es trobaven "impactats per la magnitud de l'accident". Segons les últimes dades facilitades per la Conselleria de Sanitat de la Junta, els serveis sanitaris van atendre inicialment vint ferits, que en funció de la seva gravetat van ser derivats a diferents centres assistencials. Al tancament d'aquesta edició, hi havia tres ferits molt greus en el complex assistencial de Salamanca, una nena de 7 anys, una jove de 17 i una dona de 91 anys, una altra persona molt greu a l'hospital d'Àvila, un home de 30, i en el mateix centre hi havia dos ferits greus, de 63 i 25 anys.

Declaració d'Independència

 
Consultori

Puigdemont al Parlament

Carles Puigdemont pot declarar la independència aquesta tarda però no ha aclarit si serà simbòlica o efectiva - El Govern espanyol, amb el suport del PSOE i Cs, diu que està disposat a prendre «les mesures que calguin» per evitar que tiri endavant


Enllaços recomanats: Premis cinema