La Fiscalia de València va presentar en un jutjat de la ciutat un escrit sol·licitant que es reobri la investigació judicial de l'accident del metro de 2006, en entendre que existeixen "fets i dades nous que en el seu moment no es van valorar que van poder afectar l'estat de la unitat sinistrada". Segons informa la Fiscalia, els fets que es demana investigar de nou podrien ser constitutius de 43 delictes d'homicidi per imprudència professional i 47 delictes de lesions pel mateix delicte, tants com a víctimes mortals i ferits va haver-hi aquell 3 de juliol, "que no estarien prescrits en atenció a les penes que comporten".

La titular del Jutjat d'Instrucció número 21, al qual va dirigit l'escrit de la Fiscalia, va arxivar la causa el febrer de 2008 en entendre que la responsabilitat penal havia quedat extingida amb la mort del conductor del comboi accidentat, decisió que va ser ratificada dos mesos després per l'Audiència Provincial.

L'escrit de la Fiscalia arxiva així mateix les diligències iniciades el maig per un possible delicte de fals testimoni davant la comissió d'investigació celebrada a les Corts l'estiu de 2006, "en estar prescrits els fets i no existir indicis que s'hagués comès falsedat documental en els documents remesos" a l'esmentada comissió parlamentària. El passat 17 de maig, la Fiscalia va obrir aquestes diligències d'investigació penal arran de les denúncies interposades pel PSPV sobre possibles falsos testimonis de compareguents en aquesta comissió.

Per part seva, el vicepresident de la Generalitat valenciana, José Císcar, va manifestar el seu "respecte absolut" per la decisió de la Fiscalia i va prometre la "màxima col·laboració" del Consell. "De fet, el mes de maig passat el Consell ja va adoptar un acord en el sentit de posar a disposició dels òrgans judicials qualsevol documentació que se'ns requereixi", va afegir.

Finalment, l'Associació de Víctimes de l'accident de Metro del 3 de juliol de 2006 es va mostrar satisfeta per la petició de la Fiscalia que es reobri la investigació perquè existeix, segons la seva opinió, molta informació que no es va tenir en compte en la primera investigació judicial. La presidenta de l'entitat, Beatriz Garrote, va explicar que confia que "finalment es porti a terme una instrucció judicial en profunditat", ja que, segons el seu parer, en l'anterior Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana "va negar la possibilitat que s'avalués informació valuosa".