L'Audiència de València ha estimat parcialment els recursos de la Fiscalia i l'associació de víctimes contra l'arxiu, el setembre, de l'ampliació de la investigació de l'accident del metro de València, que va causar la mort, el 3 de juliol de 2006, de 43 persones i va causar ferides a altres 47.

Així consta en un acte de la Secció Segona de l'Audiència que entre d'altres coses revoca l'acte del Jutjat d'Instrucció número 21 que va arxivar aquesta petició d'investigació i ordena la pràctica d'onze noves diligències, "ja que existeixen indicis, nous senyals o pistes que podrien aclarir, il·luminar o il·lustrar el motiu o la causa" de la tragèdia.

Aquestes passen per prendre declaració com a testimonis als mecànics i personal del taller que van revisar la unitat sinistrada els anys 2005 i 2006, i requerir a Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) el llistat de maquinistes que va tenir aquesta unitat des del 20 de juny de 2006, i en concret quins la conduïen en els descarrilaments previs que va patir, que seran escoltats per la jutgessa en qualitat de testimonis.

FGV haurà també de remetre còpia de l'informe de l'avaria en els frens de la unitat sinistrada, i el Sindicat Independent Ferroviari haurà de fer el mateix amb la documentació de la que disposi sobre aquesta incidència, ocorreguda entre el 20 i el 21 de juny.

La jutgessa haurà de prendre declaració com a testimonis-pèrits als funcionaris de la brigada de Policia Judicial que van fer el seu informe quinze dies després de la tragèdia.

A més, Siemens, com a fabricant de la unitat sinistrada, haurà d'informar sobre les característiques tècniques de finestres i marcs i dels sistemes de subjecció d'aquesta, així com les causes i mesures adoptades després de l'incident amb el sistema de frenada ocorregut tretze dies abans de l'accident que va tenir lloc a l'estació de Jesús.

Ferrocarrils, així mateix, haurà d'informar sobre les persones que en aquelles dates eren responsables de revisar periòdicament i decidir la ubicació i característiques tècniques i de funcionament de les balises de limitació de velocitat instal·lades en el tram Plaza de España-Jesús.

L'Audiència ordena també practicar noves diligències d'investigació pericial per part del mateix expert que va fer els informes anteriors.