Els toros, el futbol i el sol són els elements que més s'identifiquen de manera espontània amb Espanya a l'estranger, i irromp amb força l'aparició de "la crisi" com a característica del país, segons la cinquena onada del Baròmetre Imatge d'Espanya (BIE) realitzat pel Real Instituto Elcano. L'enquesta, a càrrec de la investigadora Carmen González Enríquez, s'ha realitzat a deu països (Alemanya, Regne Unit, França, Estats Units, Mèxic, Brasil, Corea del Sud, Indonèsia, el Marroc i Algèria) i permet mesurar l'evolució de la imatge de l'Estat a l'exterior des de 2012.

Els toros i el futbol són els estereotips que més s'associen de forma espontània en l'enquesta amb Espanya, seguits pel sol, algunes ciutats i el turisme, en tant que el flamenc i la migdiada cada vegada són esmentats en menor mesura. Destaca l'aparició de "la crisi" com a element característic d'Espanya, cosa que reflecteix fins a quin punt la situació econòmica ha tingut un fort impacte en la imatge del país.

Per continents, els europeus veuen Espanya com un país de sol i bon clima, al qual cal afegir les associacions amb el turisme i la festa, segons l'enquesta, que destaca un important nombre d'ale?manys i francesos que esmenten la crisi i els problemes econòmics.