Coneguda la ubicació dels radars fixos a través de la seva pròpia pàgina web, la Direcció General de Trànsit (DGT) va anunciar que ara els mòbils hauran d'estar sempre visibles per als conductors. Així ho va assegurar la directora general de Trànsit, María Seguí, el departament de la qual publicarà periòdicament a Internet els 1.200 trams de vies en què s'intensificarà la vigilància de la velocitat.

Seguí va realitzar aquest anunci en la seva compareixença a la Comissió de Seguretat Viària del Congrés, on a més de fer referència a les dades de la sinistralitat viària el 2014 i en el passat mes de gener, va enumerar algunes de les mesures previstes pel seu departament.

Entre elles, fer visibles tots els radars i el trasllat de molts d'ells, mòbils, a les carreteres secundàries, que concentren el 80% dels accidents amb víctimes. Així, està previst que aquestes vies acullin la majoria dels nous 30 controls de tram que s'instal·laran aquest any i que substituiran altres fixos instal·lats a altres vies. Així, el nombre total de radars en funcionament no augmentarà.

A més, els aparells distingiran el tipus de vehicle que ha comès la infracció per així aplicar la sanció en funció del límit de velocitat establert per a aquest tipus, i actuaran amb criteris homogenis en tot el territori competència de la Direcció General de Trànsit. Tots han de funcionar de la mateixa manera, va recordar Seguí, i, per descomptat, cal aplicar el marge d'error legalment establert.

En aquest sentit, s'ha elaborat una instrucció per tal d'unificar el llindar de tolerància amb què actuen, de manera que es conegui la velocitat a la qual comencen a sancionar, independentment de la zona per la qual circulin. El llindar de tolerància és de 7 quilòmetres si la velocitat del vehicle és inferior a 100 quilòmetres per hora i del 7% si és superior a aquesta velocitat.