Els investigadors francesos avancen en l'anàlisi de les restes humanes trobades al lloc del sinistre de l'A320 als Alps francesos, i ahir van assegurar que ja manegen l'ADN de 78 víctimes diferents. Es tracta de més de la meitat dels 150 ocupants de l'avió, tot i que encara no s'ha pogut posar nom a aquestes restes, ja que per a això cal creuar les dades extretes al laboratori de campanya de Seyne-les-Alps amb les mostres recollides als seus familiars i custodiades a París. Aquesta segona etapa, que no s'afrontarà fins que s'acabi la de recollida de restes, serà la que permeti identificar cada un dels passatgers, sempre que es trobin mostres analitzables de tots ells.

La recollida de restes va continuar ahir al ritme ja habitual que han imposat els investigadors, amb mig centenar de vols d'helicòpter diaris i mig centenar de persones treballant sobre el terreny. Per accelerar aquest ritme, i tal i com va indicar el fiscal de Marsella, Brice Robin, encarregat de la investigació, està previst obrir un camí perquè hi puguin circular vehicles i que conduirà fins l'epicentre del drama, la qual cosa pot facilitar les tasques. No obstant això, no s'espera que els treballs puguin acabar abans de deu dies, atès que els investigadors encara necessitaran més temps per identificar els morts.

Només quan acabi aquest laboriós procés les restes es podran lliurar als seus familiars. És molt possible que la fiscalia ordeni anàlisis complementàries del pilot i el copilot, tal i com resa el protocol habitual en qualsevol tipus d'accident. De moment, la tasca de recollida de les restes està sent lenta perquè els investigadors francesos estan efectuant un minuciós pentinat de la zona. Moltes es troben sota el fuselatge de l'avió, per la qual cosa es necessita un gran esforç per tal de recuperar-los. D'altres, fins i tot, estan enterrades en el terreny pedregós.

Aquestes tasques es desenvolupen en paral·lel a la recerca d'indicis materials que puguin aportar dades a la investigació sobre les causes de l'accident. Atenció especial mereix la segona caixa negra, que després de sis dies d'escorcoll intensiu de la zona encara no ha aparegut malgrat que la seva troballa ha estat considerada prioritària des d'un primer moment. Els investigadors consideren que la violència del xoc a 700 quilòmetres per hora contra una roca dura en dificulta la troballa, però confien que la carcassa blindada en què està instal·lada hagi salvaguardat el seu contingut.

No es descarta, fins i tot, que la caixa negra estigui soterrada, cosa que retardaria la seva troballa. Tot i així, els especialistes no s'alarmen per la tardança: "En el fons, no ha passat tant de temps", va assegurar un gendarme implicat en la investigació. Aquesta segona caixa negra conté el registre de tots els paràmetres tècnics del vol i pot ser indispensable per completar el relat del que ha passat.