Un demolidor informe del Tribunal de Comptes denuncia com l'Ajuntament de Parla, que dirigia Tomás Gómez (PSOE), va cometre múltiples irregularitats en la construcció del tramvia. Els nyaps van tenir lloc abans, durant i després de l'execució de les obres. En l'escrit es deixa clar que va ser l'Ajuntament el que va assumir el seu pagament, però va ser el Consorci Regional de Transports el que va licitar i adjudicar les obres.

Sorprèn, segons la Ser, que abans de les obres cap de les alternatives que es van estudiar pel consistori i l'organisme autonòmic de transport «preveia la construcció d'un tramvia», segons precisa el document. Tot i això, l'Ajuntament va optar per aquesta solució «sense que consti l'existència d'estudis previs en els quals s'analitzés aquest davant d'altres mitjans de transport alternatius, el que evidencia una insuficient planificació».

És més, el Tribunal de Comptes estableix que, en haver-se encarregat dos estudis de viabilitat del projecte, podria haver-se incorregut en un «fraccionament» del contracte. El projecte es va dur a terme «sense tenir en compte la situació de l'Ajuntament de Parla i al marge dels principis d'equilibri pressupostari de l'entitat».

La primera fase de les obres va ser aprovada per l'Ajuntament però no pel Consorci, mentre que la segona sí que es va aprovar per ambdues entitats però amb l'absoluta disconformitat amb el pressupost. Una disconformitat sobre la qual res més es va saber, segons assenyala l'informe.

Crida l'atenció que l'empresa contractista tenia l'obligació de seguir els treballs i informar de les modificacions que van suposar un sobrecost de l'obra. Es va passar dels 93 milions pressupostats a 129 milions sense cap avís.