Els familiars de les víctimes de Germanwings consideren que amb l'informe de la BEA fet públic aquest diumenge ha quedat acreditat que el sistema de control dels pilots "ha fallat enormement". "Les institucions públiques i privades tenen l'obligació de vetllar per la seguretat de tots nosaltres i, en aquest cas, s'evidencia que no ha estat així", ha assenyalat en un comunicat l'Associació d'Afectats del Vol GWI 9525, formada per 45 famílies de víctimes del vol Barcelona-Düsseldorf.

L'associació ha exigit també a les institucions els "canvis legals necessaris" per garantir la seguretat aèria i de la ciutadania. Les famílies ja van tenir accés ahir dissabte a l'informe de la BEA, que no recull cap novetat transcendent de la investigació, ratifica que Lubitz patia una depressió severa i que va estavellar voluntàriament l'avió als Alps. L'informe de la BEA sí que ha desvelat que fins i tot un metge va demanar a Lubitz que es tractés en un hospital psiquiàtric dues setmanes abans de la tragèdia. Cap d'aquestes advertències va arribar a mans de l'empresa ni de les autoritats aèries.

Segons ha avançat TV3, els familiars de les víctimes a Bonn i a Barcelona han mostrat la seva decepció per l'informe dels investigadors ja que no aporta gaire més informació de la que ja sabien. Les famílies volen que s'investigui si hi va haver una possible negligència i més de 80 ja han decidit presentar una demanda als Estats Units perquè l'escola de vol on es va entrenar Lubitz és a Arizona.

"Presentarem una demanda als Estats Units perquè l'escola de vol americana ATCA (Airline Training Center Arizona), una filial 100% de Lufthansa, va fer l'entrenament i fins i tot llavors hi havia símptomes que el copilot no hauria d'haver treballat com a pilot", ha explicat un dels advocats de les víctimes alemanyes. "Tenia tendències suïcides, va prendre drogues psicotròpiques i tenia fortes depressions. Tots fets que no fan apte per ser pilot", ha reblat.