El Congrés va viure el seu darrer ple ordinari d'aquesta curta legislatura amb un debat que no estava a l'hemicicle sinó als passadissos, el de la retallada de les despeses electorals, i els partits es van emplaçar a discutir l'assumpte per intentar consensuar algun tipus de reducció. Tots van expressar la seva disposició a buscar una fórmula perquè les properes eleccions del 26 de juny no suposin una despesa tan elevada com l'habitual, encara que van diferir en quines són les partides que cal tocar i els percentatges a baixar.

El PSOE va posar sobre la taula una proposta concreta que el secretari d'Organització, César Luena, va enviar per carta als altres partits. Aposten per reduir les despeses electorals en un 30 per cent i assumir el compromís de no utilitzar la publicitat exterior excepte la dels cartells que es fixin en els espais habilitats pels ajuntaments. També volen reduir la despesa de les trameses postals electorals a 0,15 euros per elector.

El PP va assegurar que estudiarà aquesta proposta, i el seu vicesecretari d'Organització, Fernando Martínez Maillo, ja ha mantingut contactes amb portaveus d'altres partits. En el partit de Mariano Rajoy estan d'acord en reduir la cartelleria i la publicitat exterior, encara que no coincideixen totalment amb el PSOE, i ara Maillo veu «complicat» reduir més la despesa del «mailing», que ja va baixar de 0,22 a 0,18 euros.

Des Podem, Pablo Iglesias va assenyalar que el seu partit només va gastar dos milions d'euros en l'anterior campanya electoral, «molt menys» que el Partit Popular i el PSOE, demostrant que la mateixa es pot fer «amb pocs diners». efe/Ddg madrid