El vaixell xinès Cosco Shipping Panamà va iniciar el trànsit inaugural de l'ampliació del Canal de Panamà per la resclosa d'Agua Clara, al vessant de l'Atlàntic.

El vaixell, un neopanamax de 48,25 metres de mànega i 299,98 metres d'eslora i capacitat per transportar fins a 9.400 contenidors, estava amarrat amb grans cordes per mantenir-lo controlat mentre la cambra baixa s'omplia amb milions de litres d'aigua per elevar-lo a 9 metres i permetre el seu pas a la cambra mitjana.

Les noves de rescloses, amb dimensions de 427 metres de llarg per 55 metres d'ample i 18,3 metres de profunditat, van requerir un total de 4,4 milions de metres cúbics de formigó i 30.000 treballadors al llarg de gairebé 9 anys.

La construcció, liderada per l'empresa espanyola Sacyr, havia de costar 3.118 milions de dòlars. El cost de l'ampliació global s'eleva ja a 5.450 milions de dòlars, per sobre dels 5.250 milions que es van acordar el 2007.