El Jutjat d'Instrucció número 21 de València, que investiga l'accident de metro del 2006 en què van morir 43 persones, ha resolt investigar l'exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) Marisa Gracia i cinc exdirectius per evitar la prescripció dels delictes. Juntament amb Gracia, la jutgessa instructora, Nieves Molina, investigarà l'exdirector d'auditoria i seguretat en l'explotació, l'exdirector d'operacions, l'excap de manteniment d'instal·lacions fixes, l'excap de tallers de Valencia Sur i l'excap de la Línia 1.

La instructora ha adoptat ara aquesta decisió per evitar que els delictes, en el cas que n'hi hagués, prescriguin el proper dia 3 de juliol, quan es compleixen 10 anys de l'accident. Així mateix, la jutgessa ha argumentat que l'informe pericial que està elaborant l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) i que «serà fonamental a l'hora de concloure sobre l'existència o no de responsabilitats penals», no estarà conclòs fins a octubre.

Molina va lamentar el retard en l'emissió de l'informe pericial que ha de determinar si FGV complia o no amb les normes de seguretat exigibles d'acord amb la normativa ferroviària. A més, va assenyalar que, si no es pronunciava ara sobre la condició d'investigats dels sis exdirectius, es podrien haver produït «conseqüències irreparables, ja que si de l'informe es desprengués l'existència d'alguna irregularitat que pogués portar a entendre que són exigibles responsabilitats penals, les mateixes ja estarien prescrites». Va aclarir que un cop rebut l'informe pericial, s'acordarà mantenir o aixecar la condició d'investigats.