Un 80% del professorat no universitari rebutja els continguts curriculars i les avaluacions externes de la Lomce per considerar que no són els adequats per a l'educació espanyola, segons dades d'un estudi d'opinió realitzat per investigadors de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).

Més encara, el 87,6% nega que aquesta llei suposi una millora per a l'educació d'Espanya, segons les respostes d'una enquesta realitzada a 6.054 docents i directius de centres públics i privats d'Infantil, Primària i Secundària de tot l'Estat, publicada recentment.

L'estudi va ser elaborat per Héctor Monarca, secretari acadèmic del Departament de Didàctica i Teoria de l'Educació de la UAM; Noelia Fernández-González, docent i investigadora en formació del mateix departament; i César Piedrahita, estudiant de l'últim curs de Matemàtiques.

Preguntats per si era necessària aquesta nova llei, pràcticament el 80% opina que no. De fet, el 87,1% té una consideració baixa o molt baixa d'ella; i el 86,3% estima que no contribueix a millorar la inclusió educativa.

Pel que fa al professorat de l'escola pública, el 80,7% considera que l'educació espanyola no necessitava aquesta llei, proporció que disminueix al 72,1% en el cas dels que ensenyen a centres concertats i privats.

El 83,8% dels docents conclou que la Lomce no afavoreix la professionalització del professorat. El 70,4% discrepa del sistema d'elecció dels directors de centres que ha estat implantat per la llei; i el 77% veu insuficient l'autonomia que atorga a col·legis i instituts. El 75,3% creu que el tractament de les competències educatives que fa la Lomce no suposa una millora respecte la legislació anterior.

Aplicació inadequada

En aquesta línia, el 89,6% pensa que el procés d'aplicació de la reforma no ha estat l'adequat. Set de cada deu ho creuen així «totalment». Gairebé el 82% assegura que té un coneixement alt o molt alt de la Lomce. També el 92,7% assegura que la reforma educativa impulsada pel PP va estar mancada de la participació del professorat. I el 75,1% indica que tampoc es va comptar amb les autonomies.

El 71,3% no esstà d'acord amb el fet que l'assignatura Educació per a la Ciutadania hagi deixat de ser obligatòria per a tots els alumnes.