Un fàrmac va causar a França malformacions a milers de nens

21.04.2017 | 07:16

Entre 2.150 i 4.100 nens van patir entre 1967 i 2016 a França malformacions congènites després de la ingesta materna durant l'embaràs d'un medicament contra l'epilèpsia i la bipolaritat amb valproat, principi actiu comercialitzat per Sanofi. Aquestes xifres es dedueixen del primer estudi que va poder creuar els dossiers de la Seguretat Social de dos milions dones embarassades i dels seus nadons, entre gener de 2011 i març de 2015, segons el qual 2.321 mares van estar exposades al valproat, va explicar l'Agència Nacional de Seguretat del Medicament i dels Productes de Salut (ANSM). Fins ara s'estimava que entre 425 i 450 nens nascuts a França entre 2006 i 2014 patien alguna seriosa malformació generada per la ingesta d'aquest àcid.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Declaració d'Independència

 
Consultori

Puigdemont al Parlament

Carles Puigdemont pot declarar la independència aquesta tarda però no ha aclarit si serà simbòlica o efectiva - El Govern espanyol, amb el suport del PSOE i Cs, diu que està disposat a prendre «les mesures que calguin» per evitar que tiri endavant


L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema