El col·lapse informàtic farà perdre 100 milions d'euros a British Airways

?Uns 175.000 passatgers s'han vist afectats per les cancel·lacions i retards dels darrers dies ?L'aerolínia recupera la normalitat després de 3 jornades

31.05.2017 | 07:13
Avions de British Airways, esperant per enlairar-se.

El col·lapse en els sistemes tècnics de British Airways (BA) que el cap de setmana va provocar centenars de cancel·lacions i retards podria suposar per a la companyia aèria un cost de fins a 100 milions d'euros, segons càlculs de Citigroup. British Airways, que representa el 60% de trànsit de passatgers d'IAG, va patir una avaria en el sistema el passat dissabte 27 de maig provocant la cancel·lació de gairebé tots els vols per un període de 24 hores més l'anul·lació de molts vols en els dos dies següents.

Per tot això, Citigroup estima que el cost estimat per a la companyia entre pèrdues i indemnitzacions als consumidors serà d'uns 100 milions d'euros, tenint en compte que uns 175.000 passatgers s'han vist afectats per les cancel·lacions i retards d'aquests dies. Aquest cost de 100 milions estimats es calcula amb una pèrdua de 40 milions d'euros d'ingressos en un dia més altres 60 milions de compensació per als clients basats en la legislació de la Unió Europea.

Els passatgers que pateixin un retard de més de tres hores a causa de problemes de l'aerolínia han de ser compensats amb 250 euros en els vols de fins a 1.500 quilòmetres, de 400 euros fins a 3.000 quilòmetres i fins a 600 euros per als vols de llarg recorregut que s'hagin retardat més de quatre hores. A això se li suma l'allotjament i la manutenció dels passatgers afectats, segons la normativa.

En tot cas, l'informe de Citigroup estima que no hi haurà danys significatius en les perspectives de guanys de la companyia. Citigroup considera que la indústria ha de preparar-se per a situacions com aquesta, incloent millors sistemes informàtics de back-up per solucionar aviat els incidents.

L'aerolínia va poder operar ahir tots els seus vols des dels aeroports londinencs de Heathrow i Gatwick. «Els nostres sistemes informàtics estan ara funcionant i operarem un programa complet a Heathrow i Gatwick», va explicar British Airways, que en tot cas va admetre que portarà «un temps» aconseguir que totes les maletes tornin a mans dels clients que s'han vist afectats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Espanya Internacional

Un tuit de Barack Obama, rècord de «m´agrada»

Un tuit de l'expresident dels EUA Barack Obama sobre la violència racista de dissabte passat a...

Londres vol evitar fronteres entre les dues Irlandes després del Brexit

Londres vol evitar fronteres entre les dues Irlandes després del Brexit

El Regne Unit pretén que tant les persones com els béns comercials continuïn viatjant lliurement...

El PSOE instarà el Congrés a fixar quantes nacionalitats hi ha a Espanya

El PSOE instarà el Congrés a fixar quantes nacionalitats hi ha a Espanya

Els socialistes aposten per un Estat plurinacional en el marc d'una reforma de la Constitució. La...

La policia filipina mata 32 persones en 24 hores en una operació antidroga

La policia filipina va matar 32 sospitosos en un interval de només 24 hores en...

El líder opositor rus denuncia que el Kremlin finança el règim de Maduro

L'Assemblea Constituent ratifica els 13 magistrats del Tribunal Suprem que van ser...

Enllaços recomanats: Premis cinema