El sector del taxi va sortir al carrer i va avalar majoritàriament aturades de diferent durada a diverses ciutats per demanar al Govern i als partits polítics mesures contra la competència, segons la seva opinió «deslleial», de plataformes com Uber i Cabify. En una jornada de protesta que va despoblar de taxis Barcelona i Madrid i va provocar cues de viatgers a aeroports i estacions, els representants d'aquest col·lectiu es van reunir al Congrés amb responsables de diversos grups parlamentaris per traslladar-los les seves demandes. Des de Portugal, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va apostar per defensar el sector del taxi mitjançant més controls a les empreses que treballen amb conductors amb llicència VTC, com Uber i Cabify.

A Madrid, on l'aturada va ser de dotze hores (des de les 6 del matí a les 6 de la tada), milers de taxistes -entre 10.000 i 25.000, segons els organitzadors, i 6.000, segons fonts de la Delegació del Govern- es van manifestar entre la glorieta d'Atocha i la plaça de Neptú. La marxa de protesta va transcórrer sense incidents ressenyables, tot i que la policia va detenir quatre persones.

El president de la Confederació de Taxistes Autònoms d'Espanya, Julio Sanz, va explicar que la d'ahir havia estat una «jornada sense precedents» i va destacar que el camí emprès pel sector «no té retorn». Si l'Administració no respon, va dir, «anirem a totes».

Sanz va demanar «mesures concretes i d'aplicació immediata» i va reiterar que l'Administració «ha de posicionar-se» i optar entre un servei públic o un altre de privat «en mans de tres o quatre grans empreses».

Després de les trobades mantingudes al Congrés, el portaveu de Foment del Grup Socialista, César Ramos, va demanar a De la Serna que s'assegui a negociar amb el sector un marc amb el qual puguin competir «en les mateixes condicions».

El líder de Podem, Pablo Iglesias, va mostrar el seu suport als taxistes i va acusar empreses com Uber i Cabify de «parasitar» el sector. Iglesias es va veure esquitxat per un ou que els taxistes van llançar contra diversos diputats, encara que l'impacte directe se'l va endur Sanz.

A Barcelona, on l'aturada va ser de quatre hores, els passatgers que aterraven a l'aeroport del Prat es van veure obligats a buscar un mitjà de transport alternatiu, fet que es va traduir en llargues cues per comprar bitllets de Metro i agafar l'Aerobús. El servei d'autobusos que connecta les dues terminals amb el centre de la ciutat va ser l'opció preferida. Els responsables de l'Aerobús van augmentar la freqüència de pas dels vehicles, però a algunes hores va ser insuficient per absorbir la demanda.

Vaga dels maquinistes de metro

En un altre ordre de coses, el Sindicat de Maquinistes de Metro de Madrid (SCMM) va convocar una nova vaga del 28 de juny al 2 de juliol, que coincideix amb el World Pride, que se celebra aquest any a la capital durant deu dies, en els quals s'estima que arribaran a la ciutat 2,5 milions de visitants, va anunciar el sindicat de conductors, que reclama el reconeixement de la categoria professional de «Maquinistes de Tracció Elèctrica» perquè així la Seguretat Social pugui acreditar les malalties derivades del lloc de treball.