L'expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps va negociar «de manera directa» i almenys en vuit ocasions amb el llavors magnat de la Fórmula 1 Bernie Ecclestone les condicions per organitzar un gran premi a València que va incloure un cànon de patrocini de cinc milions d'euros.

Així consta en l'informe de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) que apareix en el sumari del cas Valmor -el secret del qual va ser aixecat ahir-, que investiga presumptes irregularitats en l'organització dels grans premis d'Europa de Fórmula 1 i on consten com a investigats Camps, la seva exconsellera Dolores Johnson i l'expilot Jorge Martínez Aspar.

En la seva investigació remesa al Jutjat d'Instrucció número 2 de València, la UDEF assegura que Camps «va participar de manera directa» en el procés de negociació de les condicions de l'operació amb Ecclestone i, després de les reunions mantingudes amb ell tant a València com a Londres, es va aconseguir acollir els grans premis d'Europa de Fórmula 1 entre 2008 i 2012.

Aquesta negociació va versar, segons la investigació policial, sobre el cànon a pagar per assolir els drets d'organització i les condicions de muntatge del circuit urbà, els drets d'explotació o comercials integrats per la venda d'entrades, els drets de propietat intel·lectual, el títol de patrocini i l'explotació de la zona VIP.

Camps «va entendre», segons consta en un correu electrònic de l'assessora de Presidència i treballadora de la Sociedad Proyectos Temáticos de la Comunidad Valenciana Belén Reyero, que el títol de patrocini tenia un valor de «gairebé cinc milions d'euros», al que va afegir: «nosaltres -la Generalitat- estarem disposats a revendre aquest dret per no menys de tres milions d'euros».

Després de la «negociació del president», una de les empreses d'Ecclestone (APM Sport) va acceptar signar un document de modificació del seu contracte que regulava diversos aspectes a favor del promotor, segons el text de Reyero.

Venda del títol de patrocini

Aquesta negociació «acceptada per Ecclestone» contemplava que el promotor valencià pogués vendre «directament» el títol de patrocini i el dret de denominació comercial.

En una reunió a Londres el 4 d'abril de 2008, Ecclestone «va acceptar que el promotor vengués el title sponsor a Telefònica amb el mateix contingut que Telefónica té a Montmeló», segons el relat de Reyero.