Consultes per la independència

Cues pel vot anticipat del 13-D

A municipis com Banyoles (Pla de l'Estany) unes 200 persones havien participat dimecres al migdia en la consulta
 
El vot anticipat a les consultes sobiranistes de diumenge va començar ahir amb bon peu al Pla de l'Estany. Desenes de persones es van desplaçar fins a l'urna instal·lada al Foment de la Sardana de Banyoles per dipositar-hi el seu vot anticipat, de manera que fins i tot es van formar cues per participar en la consulta. Al migdia ja havien emès el seu vot unes 200 persones, i l'urna encara estarà instal·lada avui i demà. A més, igual que a la resta de municipis, s'estan recollint les peticions de persones que tenen problemes de mobilitat per tal d'apropar-los l'urna i permetre el seu vot.

Malgrat que tots els pobles del Pla de l'Estany participaran en la consulta de diumenge, el ritme de votants fins i tot ha sorprès els mateixos organitzadors. "La votació està essent més intensa del que ens esperàvem, de manera que per diumenge esperem un percentatge força alt de votació", assenyala el portaveu de la Plataforma del Pla de l'Estany per l'Autodeterminació, Josep Callís. Per tal d'incentivar la participació dels veïns, més d'una vintena de batlles i exalcaldes de la comarca van dipositar ahir el seu vot a Banyoles, per tal de donar una imatge d'unitat.

La campanya continua

Mentrestant, a pocs dies del 13-D, continua la campanya i els actes de difusió de la consulta. A Verges, per exemple, avui organitzen, a partir de dos quarts de nou del vespre, una xerrada-debat sobre el dret a decidir, amb la participació del cantautor Lluís Llach, el periodista Vicent Partal i el sindicalista d'Unió de Pagesos Pep Riera. La cita és a la sala polivalent i estarà presentada per Lluís Poch, portaveu de l'Assemblea Verelitana per la Independència (AVI), que ja compta amb una seixantena de persones adherides.

Igual que a Banyoles i a Verges, i com a molts altres municipis, a la Cellera de Ter també ha començat el vot anticipat. Els que vulguin emetre'l encara hi són a temps, ja que avui i demà estarà instal·lada l'urna a Ca l'Amadeu, de cinc a dos quarts de nou del vespre.

Mentrestant, a Sarrià de Ter s'ha creat la plataforma cívica Sarrià de Ter Decideix!, que serà l'encarregada de fer viable la consulta en aquest municipi. Per això, té previst iniciar una ronda de contactes amb entitats veïnals, culturals i institucionals per garantir una alta participació, així com adherir particulars i promoure la implicació de la consulta, que no se celebrarà aquest diumenge, sinó més endavant. De fet, el mes de gener vinent se'n farà la presentació oficial, durant la qual es donarà a conèixer com va el procés d'adhesions i quin és el grau d'implicació dels veïns.

Presentació a Girona

Finalment, a Girona es farà avui la presentació pública de la plataforma Girona decideix, en un acte a les vuit del vespre a l'Auditori de La Mercè. Hi intervindran el director de la càtedra Ferrater i Mora i catedràtic de filosofia de la Universitat de Girona, i alguns membres de la comissió.
  Es un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa del periódico. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
logo OJD
 
logo CPM

  
  
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  | Levante-emv  |  La Nueva España  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas