Consultes per la independència

Falange vol que s'investiguin
les consultes i es manifestarà

Els col·lectius que organitzen les consultes demanen obviar al grup d'ultradreta i exigeixen a l'Estat que es garanteixi la calma.
 

La Falange Española de les JONS ha demanat a la Fiscalia General de l'Estat que actuï en les consultes independentistes que se celebraran a Catalunya el pròxim 13 de desembre. Per al grup espanyolista és 'previsible' que 'els grups independentistes aprofitin la iniciativa per cometre actes delictius'. Convida explícitament l'organisme a investigar 'la procedència dels censos utilitzats pels grups independentistes' perquè sospita que alguns ens locals han 'vulnerat la Llei de Protecció de Dades'. També denuncia que durant el plebiscit d'Arenys de Munt 'els independentistes van intentar impedir amb agressions el dret de reunió pública dels ciutadans que protestaven contra el referèndum' .

La Falange insta la Fiscalia General de l'Estat 'a utilitzar totes les mesures legals per impedir la celebració d'unes consultes que atempten contra la integritat nacional i l'ordre constitucional'. L'organització també demana 'als catalans que demostrin el seu rebuig a la iniciativa independentista' amb 'concentracions pacífiques'. Segons el mateix comunicat enviat per la Falange ja han comunicat al Departament d'Interior les possibles concentracions.

A més, la Falange Española té intenció de manifestar-se entre el 12 i el 13 de desembre a pobles on se celebraran referèndums per a la independència. Així ho ha informat el secretari de Seguretat de la Conselleria d'Interior, Joan Delort, a diversos alcaldes. Les protestes tindrien lloc a la mateixa hora i lloc que les consultes, tal com ja va fer La Falange el 13 de setembre a Arenys de Munt (Maresme), amb motiu del referèndum pioner per a la independència. En aquell cas, però, uns 5.000 independentistes van ofegar la concentració d'uns 200 falangistes. D'altra banda, davant l'anunci de les noves protestes, Osona Decideix ha exigit al Govern 'protecció' per 'l'amenaça feixista'. També l'esquerra independentista gironina demana 'ignorar' les manifestacions de la Falange tant si es fan el 12 com el 13-D. 'Abans de tot, nosaltres creiem que la Falange és un partit que en reivindicar la figura de Franco i defensar la supremacia racial no hauria de ser ni legal i que en un estat democràtic no hauria d'existir', ha assenyalat Rico. 'A partir d'aquí, que Interior faci el que cregui que ha de fer. Si desplaça les manifestacions el dia 12 de desembre això no ens preocupa'.
  Es un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa del periódico. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
logo OJD
 
logo CPM

  
  
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  | Levante-emv  |  La Nueva España  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas