Alimentació i hostaleria
diaridegirona.cat >Alimentació i hostaleria>

Espanya destaca la sostenibilitat de la seva pesca a la Seafood Expo

Espanya destaca la sostenibilitat de la seva pesca a la Seafood Expo

El secretari general de Pesca, Alberto López Asenjo, destaca el «pes» i la «rellevància» del sector pesquer a la fira del peix i el marisc

02-05-2017TuentiMeneame
Expositor espanyol, a la fira Seafood.
Expositor espanyol, a la fira Seafood.. EFE.

EFE/DDG | BRUSSEL·LES La qualitat dels productes pesquers i la sostenibilitat de la pesca són els dos reclams en què Espanya va posar l’accent en la 25a edició de la Seafood Expo Global, una de les majors fires mundials del sector, que es va celebrar la setmana passada. L’expositor institucional d’Espanya, un pavelló de 224 metres quadrats, va acollir 22 empreses nacionals, mentre que en tota l’àrea espanyola, on es troben els pavellons autonòmics de Catalunya, Andalusia, Galícia, País Basc, Astúries i Canàries, hi va haver unes noranta firmes.

Sota el lema «Coneix la nostra pesca, competitiva i sostenible», l’objectiu d’Espanya era donar a conèixer la seva pesca i aqüicultura, amb especial incidència en els productes de qualitat, com la denominació d’origen protegida «musclo de Galícia» i les indicacions «verat d’Andalusia» o «moixama de Barbate».

També es van exposar les marques «tonyina de pesca responsable», promoguda per la flota tonyinaire espanyola, i «criança dels nostres mars», que ajuda al consumidor a identificar les daurades, llobarros i corballs de les aigües nacionals.

El secretari general de Pesca espanyol, Alberto López Asenjo, va destacar des de Brussel·les el «pes» i la «rellevància» del sector pesquer d’Espanya en la 25a edició de la Seafood Expo Global. López Asenjo va explicar que el nombre tan alt d’empreses espanyoles assistents «demostra la puixança del sector» a la «consolidada» fira de peix i marisc.

A les empreses espanyoles, va explicar, els interessa obrir mercats en el Sud-est asiàtic, on estan «tenint una entrada francament bona», però també volen consolidar-se en les destinacions més tradicionals com França, Regne Unit o Alemanya, on «ens demanen noves presentacions», va assenyalar.

El representant del Govern espanyol va confirmar que, en el marc de la fira, es van celebrar reunions entre empreses espanyoles i importadors i altres operadors de tot el món. A més, el secretari de Pesca va mantenir trobades amb delegacions d’altres països per tal d’ajudar en l’expansió exportadora dels productes pesquers espanyols. «Els operadors que han vingut estan molt satisfets del volum de negoci que han fet», va assenyalar López Asenjo.

El secretari general de Pesca va subratllar que el primer avantatge d’Espanya respecte a altres països amb un sector pesquer potent és el fet de ser «un dels grans consumidors» de peix i marisc a nivell mundial i va assenyalar que aquests productes són «fonamentals» a la dieta Mediterrània.

En aquest context, va recordar que «tots els nutricionistes estan assenyalant la rellevància de la pesca com a principal font d’omega 3, usada en la prevenció de patologies oculars i com a mesura antienvelliment». «Si unim això al magnesi i el ferro dels musclos o al fòsfor del pop, fa que la nostra oferta sigui superior enfront d’altres països que són monocultius», va dir.

Segons el secretari de Pesca, a Espanya la producció artesana «està cobrant cada vegada més importància» en les diferents comunitats que van assistir a l’esdeveniment, com Galícia, Catalunya, Canàries o Astúries. D’altra banda, va destacar «el bon impuls en el desenvolupament innovador dels productes», com els preparats per a microones, «motivat per l’evolució dels hàbits de consum a Espanya com la poca disponibilitat de temps», va afegir López Asenjo.

En aquesta edició van participar per primera vegada a la fira del Seafood Expo Global, els països de Costa Rica, Xipre, Myanmar, Romania i Veneçuela.