Casaments
diaridegirona.cat >Bodes i banquets>

La tecnologia transformarà les botigues per adaptar-se a les núvies del futur

La tecnologia transformarà les botigues per adaptar-se a les núvies del futur

El canal en línia passarà a ser un punt de preselecció dels vestits que culminarà a l´establiment

15-05-2017TuentiMeneame

DDG | BARCELONA Les botigues de moda per a núvia tenen un repte important de futur: com adaptar-se a les preferències i nous models de recerca i compra de les joves millennials. En aquest procés hi té un paper important les noves tecnologies.

«Sovint assumim que les botigues de roba de núvia, l'experiència de compra, els serveis i productes que ofereixen, i el procés de compra d'un vestit no han canviat en anys i no ho faran, però això no és cert. Les botigues i el sector bridal estan davant d'una oportunitat única de transformar-se amb les noves tecnologies per adaptar-se a la núvia d'avui i del futur i obrir noves oportunitats de negoci», assegura el professor José Luis Nueno, expert en la indústria de la moda i doctor per la Universitat de Harvard.

De fet, la forma de comprar de la núvia millennial ja ha començat a canviar. Segons l'estudi Millennial Brides, «Néixer als 80, casar-se avui», realitzat per Nueno, deu mesos abans de la data prevista pel casament la núvia inicia aquest procés optant per una recerca en línia i una compra offline. El 2015 la principal font d'informació ja va ser la xarxa, sent utilitzada per un 99% de les futures esposes per informar-se de l'estil del vestit (65%), sobre un dissenyador (62%) o una botiga específica (36%).

Però el següent pas, segons Nueno, serà trencar amb la clàssica botiga de moda bridal i anar molt més enllà de ser un lloc on provar i triar un vestit. Així, apunta quatre tendències que canviaran el model de compra actual. El showroom oferirà més que vestits i ampliarà la seva gamma de productes a tot l'univers bridal. El canal en línia passarà de ser un punt de mera informació a un punt de preselecció que podrà culminar a l'establiment.

La botiga es reforçarà com una plataforma experiencial i ampliarà els seus serveis i possibilitats. I finalment, es multiplicaran les formes i canals d'informació i prescripció tant en línia com en el punt de venda, esdevenint el conjunt del procés en un model totalment interactiu i personalitzat.

En aquest sentit, Nueno apunta que «la futura botiga bridal inclourà des d'aparadors digitals, fins emprovadors interactius, pantalles tàctils amb la col·lecció, realitat virtual i molts més serveis, esdevenint un lloc on les possibilitats tecnològiques podran fer que la experiència de compra d'una núvia vagi molt més enllà del que fins ara era imaginable».