La revolució tecnològica està canviant els hàbits de consum, i la digitalització ja és un imperatiu per al negoci de la moda bridal. L'estudi La botiga del futur per a les núvies Millennials, encarregat per la Barcelona Bridal Fashion Week, adverteix que el gran repte del sector és transformar-se de forma imminent, buscar la diferenciació, apostar per l'omnicanalitat i comptar amb una estratègia digital de venda que culmini en la botiga del futur adaptada a les núvies millennial.

L'estudi analitza i segmenta els punts de venda de les principals marques i distribuïdors de moda bridal a Espanya i el món (especialment d'Estats Units, Regne Unit, Itàlia, França i Alemanya) i conclou que actualment només el 6% del total de les firmes analitzades aplica una estratègia digital real i només el 15% d'aquestes incorpora en els punts de venda tecnologia de digital signage.

I pel que fa a la diferenciació, només algunes botigues flagship i ateliers de marques prèmium presenten elements que marquen diferències entre elles, mentre tots els establiments multimarca són molt similars.

L'objectiu és aconseguir augmentar el percentatge de les núvies que compren al final del shopping journey, que comença amb la visita de les xarxes socials i de la web de la firma. Del total de les núvies que entren al web buscant el seu vestit de noces, el 75% es registra, el 50% visita la botiga, el 35% ho prova i només el 13% el compra. Per augmentar aquest percentatge, l'informe recomana aplicar una sèrie de transformacions. Un dels canvis consistirà a aplicar les noves tecnologies en el punt de venda que poden transformar totalment l'experiència i el procés de compra del client i millorar el coneixement de les seves preferències i necessitats per part de la marca. Els videowalls reben la futura núvia a la botiga millorant la imatge de marca i el digital signage interactiu pot mostrar experiències en xarxes socials d'altres clients.

A l'entrada a través de beacons es pot reconèixer la futura núvia, realitzar anàlisis facial i gestual, i conèixer prèviament les seves preferències, fer ofertes, contingut i fidelització de forma personalitzada. Emprovadors intel·ligents facilitaran la selecció d'ítems, talla, color o permetran fer fotos, gravar vídeos en 360 graus i fins i tot canviar la il·luminació. Prestatgeries, penjadors o miralls intel·ligents capaços de recordar la llista de preferències de la clienta desenvolupada en el seu telèfon intel·ligent; catàlegs virtuals consultables a través de tablets o pantalles tàctils; la configuració virtual del producte, o els sòls smart són només algunes de les altres aplicacions que, segons l'estudi, veurem a les botigues de moda bridal en un futur molt proper.

Però més enllà del punt de venda, el model de negoci també necessita més que un simple restyling. Segons l'estudi, si actualment el 10% de les vendes es produeix online i el 90% offline, d'aquí a 10 anys la proporció canviarà, i el 70% del comerç tindrà lloc a la botiga física, i el 30% online. D'aquesta manera, els models d'èxit seran el showroom, que oferirà molt més que vestits; el canal online, que passarà de ser un punt de mera informació a un punt de preselecció; la mateixa botiga física, que es reforçarà com una plataforma experiencial i ampliarà els seus serveis.