"

Els pneumàtics d´hivern milloren la conducció per carreteres gelades

Quan la temperatura baixa de 7 ºC, un pneumàtic estàndard perd eficàcia en adherència per l'enduriment de les gomes. Les rodes d'hivern permeten fer front a condicions de circulació adverses com les gelades o nevades

29-11-2017Meneame

DDG A l'hivern canvien les condicions de la carretera, de manera que també s'ha de canviar els pneumàtics dels cotxes. Així ho asseguren des de l'empresa gironina Pneumàtics Perelló. Quan la temperatura baixa de 7 ºC, un pneumàtic estàndard perd eficàcia en adherència per l'enduriment de les gomes. És per aquest motiu que s'han d'instal·lar les rodes d'hivern, les quals permeten fer front a condicions de circulació adverses com baixes temperatures, carreteres mullades, gelades o nevades.

Cal tenir en compte que el pneumàtic és l'únic punt de contacte entre el vehicle i el terra. La part de contacte del pneumàtic amb la carretera és equivalent a la mida del palmell d'una mà. Amb pluja, neu o gel les rodes estàndard es tornen encara més vulnerables, perdent eficàcia en adherència i tracció. És per aquest motiu que des dels tallers mecànics es recomana instal·lar pneumàtics d'hivern.


Major comoditat. Els pneumàtics d'hivern són una alternativa a les cadenes i a Espanya estan permesos per llei. Les cadenes són dispositius d'ús temporal que només serveixen per franquejar zones difícils. El seu muntatge i desmuntatge suposa un esforç, incomoditat i fins i tot a vegades un risc. Un 80% dels conductors asseguren que no saben muntar les cadenes o que mai les han muntat. Tots aquests aspectes fan que els pneumàtics d'hivern siguin més còmodes que les cadenes.


Equipació. Els experts recomanen equipar el vehicle amb quatre rodes d'hivern per a una major eficàcia i seguretat. Si es munten només dues rodes d'hivern en l'eix motor, només està assegurada la motricitat en l'arrencada. Per exemple, si un vehicle amb tracció davantera porta rodes d'hivern només en l'eix davanter, es desequilibraria en l'eix posterior i augmentaria el risc d'accident. Si un vehicle amb tracció posterior portés aquestes rodes només en l'eix posterior, es desequilibraria en l'eix davanter, augmentant el risc de pèrdua de trajectòria a les corbes.


Muntatge i desmuntatge. Es recomana que el muntatge, desmuntatge i equilibrat dels pneumàtics d'hivern el dugui a terme un especialista. A més, per la comoditat del conductor, molts distribuïdors ofereixen la possibilitat d'emmagatzemar els pneumàtics d'estiu a les seves instal·lacions.









Pneumàtics Perelló