El Tren d'Alta Velocitat (TAV) uneix des d'aquest dimarts 8 de gener Barcelona amb Girona i Figueres. Després de connectar amb Lleida el 2003, a Tarragona el 2006, a Barcelona el 2008, i d'enllaçar Figueres amb França des de 2010, el TAV connecta finalment amb Girona. El trajecte entre Barcelona i Girona durarà 37 minuts, mentre que fins a Figueres serà de 53 minuts. Hi haurà diàriament vuit trens entre Madrid i Figueres i vuit trens Avant que comunicaran les quatre capitals catalanes. La línia també tindrà dues connexions diàries amb França.

El bitllet senzill: 15,70 euros

Entre Barcelona i Girona, el bitllet senzill costarà 15,70 euros. No obstant això, hi haurà descompte en els abonaments per a deu viatges. Costaran 69,10 euros i hi haurà dues modalitats. La normal s'haurà de gastar en vuit dies mentre que l'adreçada a estudiants es podrà fer servir durant deu dies. Agafant l'opció de bitllet d'anada i tornada, el trajecte sortirà per 12,55 euros. El millor preu s'aconseguirà amb un abonament de 50 viatges per a gastar en 30 dies. En aquest cas, el preu per trajecte serà de 6,15 euros.

Pel que fa als preus entre Barcelona i Figueres seran de 8,89 per a abonaments de deu viatges, 7,92 per 50, 16,15 euros per trajecte si s'agafa anada i tornada i 20,20 euros el bitllet senzill. Entre Girona i Figueres aquests preus seran de 2,95 euros, 2,56 euros, 5,35 euros i 6,70 euros, respectivament.

Campanya promocional per a l'estrena

El TGV a Girona i a Figueres arriba amb una campanya de 60.000 places promocionals els tres primers mesos. Es podrà viatjar entre Madrid i Girona per 37,90 euros, si bé la tarifa general serà de 126,30. De Girona a Saragossa el bitllet promocional costarà 23,50 euros i el general 78,50.

Connexió directa amb Saragossa i Madrid

De Figueres a Madrid s'hi podrà anar per 38,40 euros amb la millor oferta mentre que la tarifa general serà de 128,10 euros. Des de la capital de l'Alt Empordà es podrà anar a Saragossa amb uns preus que oscil·laran entre 24,80 i 82,50 euros.

Així mateix, en aquests trens es comercialitzaran bitllets combinats amb el tren francès per anar fins a París amb enllaç a l'estació de Figueres-Vilafant. El temps de viatge entre París i Barcelons es reduirà en una hora gràcies a aquesta nova connexió.

La connexió amb França, lleta a l'abril

La connexió internacional directa entre Espanya i França no estarà completa fins a l'abril, ja que els usuaris hauran de fer transbord a Figueres per prosseguir el camí cap a la frontera mentre els trens AVE espanyols no estiguin homologats per circular per les vies franceses. Aquesta limitació temporal afegeix més gravetat a una connexió ferroviària d'alta velocitat que arriba a Girona i s'apropa a la frontera amb França amb una dècada de retard i més de 20 anys després que l'Estat completés la unió per TAV entre Madrid i Sevilla.

Des de Barcelona, el TAV sortirà en direcció a Girona des de l'Estació de Sants, travessant la capital catalana pel subsòl i passant per sota de la Sagrada Família, un dels aspectes del projecte que van generar més polèmica. A partir d'allí, els combois continuaran directes fins a Girona, ja que l'Estació de la Sagrera no estarà operativa fins el 2016, així com tampoc s'espera que l'Estat executi a curt termini l'estació prevista a l'Aeroport del Prat.