Lloret de Mar acull aquest proper cap de setmana el 56è Ral·liCosta Brava, penúltima prova del Campionat d'Espanya de ral·lis sobre asfalt i, al mateix temps, del Campionat d'Europa FIA d'Històrics. La publicació de la llista d'inscrits, amb un total de 143 cotxes, representa la millor participació en l'àmbit de les proves nacionals durant aquesta temporada.

Amb 76 vehicles en la nòmina d'inscrits, el certamen nacional arriba a Lloret en plena eclosió de la categoria GT, ja que en ser un ral·li tremendament favorable a aquesta mena de cotxes ha motivat una espectacular participació, amb vuit vehicles en aquest apartat. A la unitat del Nupel Porsche Team, amb el líder del nacional Sergio Vallejo al front, s'hi ha sumat Xevi Pons, amb el segon Porsche de l'equip, el que fins a meitat de temporada va utilitzar el pilot gallec.

No menys destacada és la presència de Dani Solà, amb el Ferrari 360 Rally de Piedrafita Sport, o l'aportació de Nissan, posant en escena un 350Z evolucionat per Marc Blàzquez. No obstant això, el principal focus d'atenció del està centrat en l'equip oficial Peugeot. Una victòria de Quique Ojeda el proclamaria campió d'Espanya matemàticament. Encara amb possibilitats en el campionat, Luis Monzón haurà de lluitar per la primera plac?a, per a la qual cosa comptaran amb l'ajuda d'O?scar Garre, amb el segon cotxe oficial.

Paral·lelament al nacional es disputarà el Campionat d'Europa FIA Històric, dins de la llista de participants del qual, i realitzant el mateix recorregut, s'inclouen els cotxes del Trofeu d'Espanya d'Històrics i dels Clàssics de Regularitat, que comptabilitzen en total 52 unitats. L'europeu torna a Lloret de Mar, un fet que feia 18 anys que no es produïa, precisament des que la prova va passar a ser puntuable per al mundial.

El més atractiu és la magnífica inscripció que es registra en velocitat, combinant els europeus i nacionals, i comencen el ral·li 36 cotxes divendres a la tarda, entre els quals podem trobar set Lancia Stratos. Un d'ells portarà el númmero 1, el de l'italià Sandro Munari, guanyador del Costa Brava de 1973, que partirà primer seguit pel Ford Escort MkI del primer campió del Món, el suec Bjorn Waldegaard.

Buscant finançament

Àlex Romaní, l'organitzador del ral·li a través de Rallyclassics, va mostrar-se molt satisfet amb el nivell del ral·li. Segons ell "estem davant l'edició més bèstia que s'ha fet mai, gràcies a l'emoció del campionat d'Espanya, la presència de l'Europeu d'històrics o la voluntat de fer el record Guiness de Lancia Stratos". Romaní, com va fer fa uns dies l'Ajuntament de Lloret, va admetre que "necessitem un patrocinador que salvi el ral·li si volem fer més edicions".