Amb una col·lecció de vehicles que van fer gaudir als més nostàlgics i un ambient de gala es va celebrar el Ral·li Costa Brava Lloret European Fiat Historic Championship, que va comptar amb 31 equips que van pendre la sortida en la primera edició puntuable per l'europeu FIA Històric. Els protagonistes van ser els britànics Richard Tuthill i John Bennie (Porsche 911), que van guanyar la prova amb un temps de 1h.52.43, mentre que Jesús Manuel Ferreiro i Roberto Lorenzo (Ford Escort MkII) van sumar el segon lloc alhora que també obtenien el Trofeu de Històrics corresponent al certàmen nacional.

El tercer lloc va ser per a Enrico Brazzoli (Porsche 911 SC), a 52 segons. Els vehicles històrics, que van sortir abans que els del nacional de ral·lis, van ser grans protagonistes i el públic va poder admirar pilots com Sandro Munari (Lancia Stratos) o Björn Waldegaard (Ford Escort RS).

Richard Tuthill va ser el millor de la jornada d'ahir marcant en quatre dels sis trams el millor temps. Marco Bianchini va sumar la segona especial, però els problemes en el motor del seu Lancia Stratos en el darrer tram el van enviar al setè lloc. Finalment Tuthill va endur-se un triomf més que merescut amb el seu Porsche 911 SC.

En el campionat d'Espanya, l'equip gallec compost per Sergio i Diego Vallejo (Porsche 911 GT3) va ser el millor en un final d'infart del la penúltima prova puntuable. Vallejo es va recuperar de diversos problemes matinals i va acabar per superar al seu rival pel títol nacional, el càntabre Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000), per tan sols 2 segons. El gallec de Porsche es va adaptar a la perfecció als trams gironins i manté vives les seves opcions d'aconseguir el campionat espanyol en l'última prova puntuable, el Ral·li Shalymar.