LONDRES | EFE/DDG
Adrian Sutil, pilot de Force Índia i el millor amic de Lewis Hamilton a la graella des dels temps de la F3 va destapar ahir la capsa dels trons al Mundial de Fòrmula 1 amb una acusació de racisme envers el pilot britànic. "No sé per què rep tantes sancions. A poc a poc et comences a preguntar per què sempre li toca a ell. És el seu color de pell...?", afirmava el pilot alemany deixant en l'aire una gravíssima insinuació cap a la FIA en una columna a una revista holandesa. El dard enverinat de Sutil va clarament dirigit a la FIA, després de l'exemplar sanció d'excloure'l d'una carrera per mentir de manera conscient als comissaris de carrera per intentar robar-li un podi legal a un company.
El nou cas Hamilton per l'assumpte de les mentides de Melbourne va camí de convertir-se en un serial. El pròxim 29 d'abril, després del Gran Premi de Bahrain, el Consell Mundial de FIA estudiarà el cas i encara que fins aleshores no hi haurà resolució després d'escoltar les parts implicades, la rumorologia no cessa en un assumpte envoltat de molta polèmica. Nombrosos informes parlen ja que Anthony Hamilton, el pare del vigent campió del món de Fórmula 1 estaria mantenint negociacions amb el president de la FIA, el britànic Max Mosley, per intentar salvar el seu fill del pitjor càstig.
Entre les possibles sancions, hi ha la d'imposar una gran multa a l'escuderia (el 2007 ja va ser condemnada a pagar 100 milions de dòlars pel cas d'espionatge a Ferrari) o la suspensió per al Mundial de Constructors i/o de Pilots. D'aquí que el pare de Hamilton estigui movent tots els fils per impedir que el seu fill sigui el gran perjudicat, encara que haver trencat el Codi Esportiu Internacional pesa massa en contra del seu fill, Lewis.