GIRONA | CARLES ROSELL
Jordi Matamala està "molt animat". I no és fàcil, en aquesta situació. Quatre derrotes consecutives no fan encongir a un dels pilars del Girona. El de Vilobí d'Onyar, un dels futbolistes més utilitzats per Raül Agné, té ganes de tornar després de perdre's l'últim partit per sanció. "Espero formar part de l'onze titular", remarca. I tot, enmig d'un discurs protagonitzat per l'optimisme més sincer.
Ni l'Elx ni el fet d'encarar dos desplaçaments consecutius l'espanten. "Estem convençuts que disputarem el partit al màxim i tindrem les nostres oportunitats d'endur-nos els tres punts", apunta. I això que des del primer partit de Lliga, a Balaídos, que l'equip no suma una victòria com a visitant. "Sí, però si mirem tots els partits no és gaire just haver aconseguit només un triomf. Hem empatat molts partits a fora que guanyàvem a falta de pocs minuts", afegeix.
Ara ja no valen les excuses. A aquestes alçades de campionat, i després de les últimes ensopegades, només hi ha un camí a ?se??guir: "Hem de trencar aquesta dinàmica negativa d'una vegada per totes; ni que sigui amb un empat". I això passa per fer un bon paper en els propers partits. Elx i Castelló, les dues properes visites, són les cites més immediates: "No ens posem cap objectiu de punts a assolir per aquests dos partits. No mirem més enllà del proper. L'ideal seria sumar-ne tres aquest dissabte, però si n'ha de ser 1, ja estarà bé".
Per mirar de revertir aquesta ratxa, aquella que ha situat el descens a sis punts i que, de passada, ha instaurat el pessismisme en l'entorn, Jordi Matamala ens dóna la seva recepta particular: "Hem de ser positius perquè si no ho fem així anirem en la nostra pròpia contra. Hem de ser conscients que si no sortim d'aquesta tornarem a la Segona Divisió B... i no ho volem. Em sento molt còmode en aquesta categoria i si hi he de continuar sé que serà vestint la samarreta del Girona".
El migcampista encara va més enllà: "Penso ser optimista fins al final de temporada. Sé de bon grat que no m'entraran els nervis ni tampoc les presses". Dissabte, davant l'Elx i després de veure el partit contra el Xerez des de la graderia, Matamala té una oportunitat única per refer-se de les últimes patacades a la Lliga, sumar més minuts en el seu compte particular i donar un cop de mà al seu equip, que ho necessita.