|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EFE "El que és clar és que els pilots estem de part dels equips, perquè són els que porten el negoci i els que gasten els diners, i que han mantingut viva la F1", ha assenyalat Alonso.
El bicampió del món de F1 ha atès els mitjans de comunicació a la Universitat Ramon Llull, a Barcelona, on ha presentat la segona edició de les beques d'Universia, patrocinades pel Banco de Santander, el president del qual, Emilio Botín, també va assistir a l'acte.
Equips de la potència de Ferrari, Renault i Toyota, entre d'altres, han expressat públicament la seva contrarietat amb la FIA i per la normativa que aquesta desitja impulsar l'any que ve, consistent a reduir notablement els pressupostos, amb un límit de 45 milions d'euros, per potenciar l'entrada de tres equips més, als quals els ha brindat ajudes importants.
La FIA, a més, obre la possibilitat que aquells equips que desitgin mantenir els actuals pressupostos multimilionaris continuïn competint, però amb unes restriccions importants, cosa que ha generat una oposició per part de les escuderies actuals, que entenen que l'any que ve es podrien veure en el mateix mundial dues categories.
Per a Alonso, que va dir que està a expenses que es resolgui el conflicte, la idea inicial és posicionar-se del costat de les escuderies, perquè ha insistit que aquestes han estat les que han fet "funcionar la F1 i les que han aconseguit que la F1 sigui un espectacle com és avui".
"Això es deu a les grans marques. Ara (la FIA) no les pot deixar de banda per intentar afavorir l'entrada de tres equips. No és que els equips grans no vulguin aquests tres equips, el que no es pot fer és tota la normativa perquè entrin tres, i perdre'n set. Cal cuidar-les més (les escuderies actuals)", ha afegit el pilot.
Alonso ha reconegut que viu la situació amb "incertesa", perquè l'amenaça d'abandonar el mundial l'abanderen equips de la talla de Renault i Ferrari, sent l''Scuderia' qui més força ha donat a la seva protesta, fins al punt de presentar una denúncia contra la FIA, que avui cal resoldre si s'admet a tràmit.
"Caldrà esperar a veure què hi ha de cert. Hi ha set equips que han amenaçat amb retirar-se, si no canvien les normes. Estaríem parlant que quedarien tres equips i potser deixaria d'interessar la F1, si és que segueix existint. Es trobarà la solució", ha desitjat.
Sobre la seva situació en el mundial, Alonso ha apostat per "tirar fins al final" i no detenir la millora de l'actual Renault R29, com així sembla que algunes escuderies realitzaran en les pròximes carreres, si les evolucions proposades no milloren les prestacions dels monoplaces, davant el domini dels Branw GP, Red Bull i Toyota.
"A vegades es prenen decisions d'abandonar un cotxe i invertir en l'any següent. La meva opinió és tirar fins al final i intentar millorar. L'any que ve ja vindrà. L'exemple el tenim el 2007; Renault va fer un any bastant desastrós i va decidir parar el cotxe al juny per preparar un súper-cotxe per al 2008, i ja vam veure com vam començar l'any passat. No és garantia d'èxit començar amb un cotxe mesos abans", ha assegurat.
El pilot asturià és de l'opinió que si Brawn torna a donar dos cops d'autoritat en les següents carreres (Mònaco i Turquia) hi haurà un tall que deixarà els Ferrari, McLaren i Renault sense opcions.
"El mundial s'acabarà per a uns, però no per als altres. Si tornen a guanyar, la distància amb nosaltres seria inabastable, però el mundial encara estaria obert per a Red Bull i Toyota. Si Brawn torna a guanyar, per a nosaltres es converteix en una missió gairebé impossible", ha analitzat.
Finalment, quan se li ha preguntat si li agradaria ser el pilot que faci ressorgir Ferrari, l'asturià ha raonat el següent: "A mi m'agrada guanyar, tenir el millor equip i el millor cotxe possible per poder guanyar carreres. Això és el que em fa feliç. I per guanyar carreres necessites tenir el millor cotxe i el millor equip".
"Ferrari ha demostrat ser un dels millors equips i en l'última dècada ha guanyat set campionats del món. És un equip que et dóna certes garanties de lluitar pel mundial. Però la F1 és canviant i hi ha cicles, i ara guanya Brawn", ha conclòs.
|
|
|
|

Consulta totes les dades i la informació més completa i actualitzada de la millor Lliga del món.
| EQUIP | Punts | PJ | PG | PE | PP | GF | GC | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Deportivo |
91 | 42 | 29 | 4 | 9 | 76 | 45 |
| 2 | Celta de Vigo |
85 | 42 | 26 | 7 | 9 | 83 | 37 |
| 3 | Valladolid |
82 | 42 | 23 | 13 | 6 | 69 | 37 |
| 4 | Alcorcón |
73 | 42 | 21 | 10 | 11 | 58 | 42 |
| 5 | Hércules |
72 | 42 | 22 | 6 | 14 | 62 | 43 |
| 6 | Córdoba |
71 | 42 | 20 | 11 | 11 | 52 | 43 |
| 7 | Almería |
70 | 42 | 18 | 16 | 8 | 63 | 43 |
| 8 | Barcelona B |
59 | 42 | 16 | 11 | 15 | 63 | 53 |
| 9 | Las Palmas |
58 | 42 | 16 | 10 | 16 | 58 | 59 |
| 10 | Numancia |
57 | 42 | 15 | 12 | 15 | 54 | 52 |
| 11 | Elche |
57 | 42 | 17 | 6 | 19 | 56 | 58 |
| 12 | Villarreal B |
52 | 42 | 14 | 10 | 18 | 54 | 64 |
| 13 | Huesca |
51 | 42 | 14 | 9 | 19 | 49 | 63 |
| 14 | Xerez |
50 | 42 | 13 | 11 | 18 | 50 | 66 |
| 15 | Girona |
49 | 42 | 12 | 13 | 17 | 58 | 61 |
| 16 | Guadalajara |
49 | 42 | 14 | 7 | 21 | 50 | 75 |
| 17 | Recreativo |
47 | 42 | 12 | 11 | 19 | 49 | 52 |
| 18 | Real Murcia |
47 | 42 | 13 | 8 | 21 | 49 | 67 |
| 19 | Sabadell |
46 | 42 | 11 | 13 | 18 | 45 | 64 |
| 20 | Cartagena |
40 | 42 | 9 | 13 | 20 | 37 | 58 |
| 21 | Alcoyano |
37 | 42 | 9 | 10 | 23 | 46 | 78 |
| 22 | Nastic |
31 | 42 | 6 | 13 | 23 | 37 | 58 |
Fernando Alonso espera aconseguir el seu tercer títol mundial. Tota la informació dels pilots, calendari, classificació, grans premis...
Tota la informació sobre l'estat de la neu, les estacions d'esquí, snowboard, esquí alpí, viatges d'esquí.
El portal de golf català amb tota la informació sobre: Notícies, vídeos, camps de golf
| LA SELECCIÓ DELS LECTORS | ||
L'ÚLTIM |
EL MÉS LLEGIT |
EL MÉS VOTAT |
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||