CASTELLÓ DE LA PLANA | CARLES ROSELL
Les estadístiques hi són per trencar-les i ahir en van caure unes quantes a Castàlia. La primera, la que deia que només en tres ocasions aquesta temporada s'havia complert la dita de "a entrenador nou victòria segura". Javi Salamero, flamant tecnic gironí, es va estrenar de la millor manera: amb una victòria. Un triomf que trenca una ratxa de cinc derrotes seguides i que serveix per tornar a guanyar, 36 jornades després, un partit fora de casa. Un somriure d'orella a orella el delatava. Salamero era un home feliç just acabar el partit. "Content i satisfet", deia estar el nou tècnic, "orgullós" dels seus jugadors. "Aquesta victòria reafirma que els jugadors tenen el nivell suficient com per competir i mantenir la categoria. Mai ho he dubtat", subratllava Salamero. Una altra de les reflexions interessants del lloretenc al final del partit va fer referència a Raül Agné. "Ha estat una llàstima que la victòria no hagi arribat abans. Ens la mereixíem i potser no hauria calgut la destitució de l'antic entrenador".
Segurament tots els entrenadors signarien amb els ulls tancats un debut com el de Salamero. Ell, però, ho té molt clar, defuig del protagonisme i només pensa en l'equip. "No és cap bon començament. Simplement estic molt content per a l'equip i l'objectiu és més a prop", destacava el preparador gironí, que afegia que la victòria d'ahir és una glopada de "confiança i tranquil·litat" per al Girona. "Hem tingut la capacitat de superar les dificultat i de remuntar un partit, cosa que no ha passat en tot l'any", recordava al mateix temps que afegia que "aquest resultat ens servirà per afrontar amb més tranquil·litat els últims quatre partits i treure el màxim de punts possibles".
No va ser fàcil i el guió inicial feia preveure un desenllaç repetit. "Hem patit moltíssim", se sincerava Salamero, que assenyalava que "a la primera part el Castelló ha tingut el control del partit i les ocasions, sobretot a la primera part. Nosaltres hem tingut ocasions (Matamala i Manga) també, perquè sortíem amb criteri", reconeixia l'exdirector esportiu del Girona.
Amb els tres punts al sac, el Girona ja veu a l'horitzó la línia d'arribada. El marge respecte de l'Alabès s'ha ampliat i queden ja només quatre jornades. O el que és el mateix, amb dotze punts en joc, el Girona en té vuit de coixí sobre els vitorians. "Estem molt a prop de la permanència a la categoria, independementment ja del que facin els nostres rivals. La filosofia és anar partit a partit i avui (per ahir) ens ha funcionat", destacava un Javi Salamero que ja pensa en el proper rival . "Ens hem de centrar en el Nàstic. Em preocupa veure com ens en sortirem perquè tenim les absències per sanció de Gabri, Albert Dorca i Diego Rangel".