Arias obté un lloc a la final dels 3.000 metres obstacles del Mundial de Berlín

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 

BERLÍN (ALEMANYA) | EFE/DDG
La barcelonina establerta a Lloret de Mar Eva Arias va aconse?guir ahir classificar-se per la final dels 3.000 metres obstacles dels Mundials d'atletisme que varen iniciar-se ahir a Berlín.
Arias, campiona d'Espanya ara fa dues setmanes en absència de Marta Domínguez, va disputar la primera sèrie. Passaven a la final les quatre primeres de cada carrera i tres més per temps. La barcelonina va córrer gairebé sempre en el cinquè lloc i va acabar en aquesta mateixa posició amb la seva millor marca personal (9:25.14). Però això no és tot, ja que l'atleta va aconseguir situar-se en el segon lloc del rànquing espanyol de tota la història, i a la vegada fer la millor marca de Catalunya amb un temps de 9:25.14 que li va donar el passi per temps a la final. La companya sentimental del també atleta internacional Josep Lluís Blanco, va afirmar que "era conscient que podia baixar de 9:30, però no tenia plena confiança d'aconseguir-ho. A aquesta hora em costa molt córrer (matí), no tinc el cos bé", va indicar la catalana que va afegir que "em vaig limitar a seguir el meu ritme i a poc a poc em vaig trobar amb confiança. De totes maneres jo sabia que havia d'anar al meu ritme i no fixar-me amb les altres. Això és el que he fet i he pogut aconseguir passar. Realment estic molt i molt satisfeta".
Per la seva part, Marta Domínguez, classificada amb el mínim esforç, disputarà també la final de 3.000 obstacles que es disputarà demà a partir de dos quarts de nou del vespre. L'atleta de Palència, líder mundial de l'any amb la marca de 9:09.39 que va fer el 25 de juliol a Barcelona, va trepitjar terrenys de favorita en la tercera i última sèrie, sempre en un segon pla, deixant fer a la russa Yekaterina Volkova, defensora del títol, i a la keniana Gladys Kipkemoi. En l'última volta, mirant cap enrere contínuament, va prémer l'accelerador per estar entre les quatre primeres, que passaven directament a la final. Va acabar quarta amb 9:34.78 mentre la russa Yekaterina Volkova, defensora del títol, va quedar fora de la lluita per les medalles.

Blanco i Mullera, avui
D'altra banda, els també atletes gironins, que precisament també viuen a Lloret de Mar, Josep Lluís Blanco i Àngel Mullera disputen a partir de les onze d'aquest matí, les semifinals dels 3.000 obstacles amb la voluntat d'aconseguir un billet per la final d'aquesta modalitat.
Blanco és el més experimentat i al costat del tècnic Isidro Giménez, ha estat el guia que ha portat Mullera a centrar-se en aquesta disciplina dels 3.000 metres obstacles. Blanco espera repetir el lloc de finalista que ha aconseguit en els tres últims mundials - París (2003), Hèlsinki (2005) i Osaka (2007)- tot i ser conscient que no ho tindrà gens fàcil, perquè tal i com explicava ahir a Diari de Girona, "he quedat enquadrat a la segona sèrie, que per mi és la més complicada, perquè hi ha els quatre primers del campionat d'Europa i també el campió olímpic i del món, i això vol dir que hi haurà molta competència". Blanco intentarà córrer amb un crespó negre en homenatge a Dani Jarque.
Per la seva part, el també lloretenc Àngel Mullera, debutarà avui en una gran cita internacional amb l'objectiu d'aconseguir el millor resultat possible. L'únic entrebanc que pot tenir Mullera és que haurà de córrer en la primera semifinal, on hi ha dos kenyans.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad