EFE/DDG
La selecció espanyola ha aconseguit una victòria vital, i en la pròrroga davant Eslovènia, per 90-84, que si no li permet liderar el grup almenys le fa passar a la segona fase amb una victòria i amb totes les opcions vives, encara que molt haurà de millorar per poder seguir optant a tot.
La selecció espanyola ha sortit conscienciada de la importància del partit i el seleccionador Sergio Scariolo s'ha deixat d'experiments i exercicis de pràctiques i ha posat en pista quintets equilibrats, encara que de sortida Rudy i Navarro han buscat la seguretat dels punts i l'enfortiment moral.
Espanya no ha abusat del triple i ha preferit treballar en el joc interior, buscant assegurar punts. Eslovènia, per la seva part, ha posat en pista velocitat i tir exterior amb bons rendiments, perquè Espanya no s'ha posat per davant al marcador fins als quatre minuts i mig, 8-7.
Els quintets espanyols en pista, equilibrats i competitius, amb un bon balanç defensa-atac, han mantingut la paritat al marcador, encara que al final dels primers deu minuts, el desavantatge era exigua, 18-20.
L'equip nacional ha sortit més endollat en el segon període i un parcial de 6-0, gràcies a la serietat defensiva, i a l'encert en atac, ha permès començar a veure l'encontre amb uns altres ulls.
Sense brillantor, amb els pantalons arremangats i demostrant solidesa en cada jugada, en cada pilota, Espanya ha estat adquirint avantatges i minant la moral dels eslovens, que cada vegada han tingut més dificultat a trobar el cèrcol.
Eslovènia ha estret el marcador a l'equador del període, però l'equip nacional ja estava en la bona sendera, treballant en defensa i jugant seriós en atac, sense tirs tontos i amb jugades treballades perquè els pivots imposessin la seva major qualitat.
Els vuit punts del descans gairebé han estat escassos, atesos els mereixements dels uns i dels altres.
Espanya ha seguit apostant per una rotació curta amb tres pivots, els germans Gasol i Reis, i cinc exteriors baixets per augmentar la velocitat de les accions. Han seguit les pilotes a la pintura i el treball, amb el que el marcador va seguir movent-se a la frontera dels vuit o deu punts favorables als espanyols, encara que els dos equips s'han embussat més en el tercer quart.
A falta de dos minuts, 58-47, l'equip nacional ha aconseguit per primera vegada els onze punts de renda necessaris per ser primers de grup, acabant el període amb 62-49.
Quan ha semblat que el treball estava encaminat i el joc dels espanyols havia acallat als molts aficionats eslovacs, un parcial de 2-14 en els primers cinc minuts de l'últim quart han posat els espanyols contra les cordes, 64-63.
Espanya ha sabut mantenir el pols i els nervis en uns minuts de joc espès, de tensió, de nervis. Encara que en l'última dècima de segon Eslovènia ha trobat una cistella que després de dos minuts interminables els àrbitres han donat donar com vàlida, donant opció a cinc minuts addicionals de pròrroga.
En el temps addicional només ha existit un equip, l'espanyol, que ha dominat amb claredat davant una Eslovènia que al final ha perdut els nervis.