PARÍS | EFE/DDG
El director general de l'escuderia ING Renault F1, l'italià Flavio Briatore, i el director tècnic, el britànic Pat Symonds, van abandonar ahir l'equip per salvar la casa francesa d'una sanció exemplar.
En el comunicat emès a primera hora de la tarda per Renault no s'especificava si Briatore i Symonds se n'han anat per pròpia iniciativa o si han estat acomiadats. Sí que anunciava que l'equip no rebatrà dilluns a la reunió del Consell Mundial de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA) les al·legacions que presenti la FIA sobre el polèmic Gran Premi de Singapur 2008.
Les filtracions per part de la FIA el cap de setmana passat en el circuit de Monza de tots els documents referents al cas del possible accident voluntari del brasiler Nelson Piquet jr. l'any passat a Singapur per afavorir la victòria de Fernando Alonso van sembrar la inquietud entre els responsables de l'escuderia.
En declaracions del 30 de juliol, Piquet afirmava davant els responsables de la FIA que abans de la carrera de Singapur va tenir una reunió amb Briatore i Symonds i va ser aquest últim el que li va proposar que s'accidentés en un revolt en el qual no hi havia grues ni escapatòries, per així obligar la sortida del cotxe de seguretat i afavorir Fernando Alonso, que finalment va aconseguir la victòria.
Encara que les converses per ràdio entre enginyers i pilot no demostren res, la telemetria indica que al revolt de l'accident va seguir accelerant. No obstant això, la declaració de Pat Symonds al circuit de Spa, en la qual deia que l'assumpte es va tractar de passada i que va ser el pilot el que va proposar accidentar-se i el negar-se a respondre les següents preguntes va ser crucial per pensar en la culpabilitat de Renault.
Com va succeir a principi de temporada amb les mentides del britànic Lewis Hamilton als comissaris del Gran Premi d'Austràlia, que va acabar amb l'expulsió de l'equip del seu enginyer en cap, David Ryan, i l'allunyament del director de l'escuderia, Ron Dennis, ara Renault ha pres el mateix camí.
Així, a l'aire queda si l'escuderia francesa, disposada a no abandonar el campionat de la Fórmula 1, s'hauria vist obligada a prescindir del director general, Flavio Briatore, i del director tècnic, Pat Symonds, o en cas contrari, ambdós han marxat per voluntat pròpia. El que és clar és que Renault encararà l'audiència del Consell Mundial amb un pes de menys.