EREVAN (ARMÈNIA) | EFE/DDG
Els gols de Cesc Fábregas i Juan Mata van prolongar la ratxa victoriosa de la selecció espanyola en el seu camí cap al Mundial de Sud-àfrica i van servir per derrotar Armènia, que per primera vegada en la seva història va marcar un gol a Espanya (1-2). La pluja que va caure durant els 90 minuts va ser la gran protagonista.
Sense David Villa, absent per lesió, Del Bosque soluciona els seus dubtes de sistemes. Recupera el que va guiar a Espanya a la conquista de l'Eurocopa, amb cinc migcampistes, el toc per bandera i dos futbolistes assumint el lideratge: Xavi Hernández i Cesc Fábregas. El mestre i l'alumne són compatibles. Reparteixen espais, inventen passades mesurades i apareixen per sorpresa a l'àrea rival. Aporten estil inconfusible fins i tot en un dia on brillar era més difícil.
L'abismal diferència de qualitat la va compensar Armènia amb màxim esforç i entrades al límit al començament del partit. Va frenar el ritme d'Espanya, que va començar a arribar amb dos llançaments de Santi Cazorla, però sense la seva habitual fluïdesa amb la pilota.
El diluvi que queia sobre l'estadi La República no frenava l'ímpetu de les grades, que empenyien a un equip curt de qualitat però sobrat de coratge i que inquietava amb la lluita de l'incansable Goharyán, que va treure les carències de Marchena i el que té de millor Puyol. Al seu cap hi podia haver hagut als 16 minuts el primer gol del partit però va rematar tou a les mans de Reina. Espanya, però, es va avançar. Cesc va picar amb màgia una centrada milimètrica de Xavi i va avançar la selecció (min.33). Van ser els millors minuts d'Espanya.
Però quan semblava que l'equip de Del Bosque havia de sentenciar en la represa, va arribar el gol d'Armènia. El primer que fa en la seva història a Espanya. Com que de jugada semblava impossible que marquessin, ho van fer a pilota parada amb una falta lateral que va trobar el dubte de Reina. La grada embogia.
L'alegria dura poc a casa del pobre. Espanya es va posar les piles per minuts i va sentenciar amb un gol de Mata transformant un penal del porter a Cazorla.