GIRONA | M.V.
Vint-i-una edicions del Trial Indoor "Ciutat de Girona" i ni una sola victòria d'un pilot local. Anar a Fontajau a veure el trial per Fires s'ha convertit en una autèntica tradició gironina, però ara, quan es compleixen vint-i-dos anys de la primera edició, i en un any on la prova passarà de l'habitual dia de Tots Sants al dissabte 31, molts creuen que ja toca un guanyador gironí. I aquí tota la pressió és per a Jeroni Fajardo. El pilot de Pals no ha pujat al podi de Girona des del 2004, quan va ser tercer classificat, i espera aprofitar el seu gran moment de forma per posar en problemes el que tothom assenyala com a gran favorit, Toni Bou. "Segur que aquest és l'any que millor arribo, vaig segon en el campionat d'Espanya outdoor i en l'indoor també he competit bé; intentaré guanyar, per bé que s'ha de tenir en compte que el nivell és molt alt i que en Toni Bou està guanyant de carrer la majoria dels indoor".
Dani Oliveras, que farà vint-i-dos anys l'endemà del trial, serà l'altre representant gironí en la prova, que també comptarà amb Toni Bou, Albert Cabestany i, si està en condicions, Adam Raga. Si els problemes físics acaben per apartar Adam Raga del trial, el seu substitut serà, amb tota probabilitat, Marc Freixa. La principal novetat competitiva d'aquesta edició, que va ser presentada ahir a Fontajau, serà el fet que els cinc pilots arribaran a la final i no tres, com fins ara.
Els responsables del trial, així com l'Ajuntament i els patrocinadors, van deixar clara ahir la seva confiança que, un any més, hi hagi una gran entrada al pavelló de Fontajau. A diferència dels últims anys, el trial es farà el dissabte 31 i no el dia de Tots Sants, com es va encarregar de dir repetidament el regidor d'Esports Josep Maria Jofre, per "evitar que algú vingui a misses dites".
Els organitzadors van anunciar ahir que, aprofitant el trial "Ciutat de Girona", es presentarà formalment la nova escola de trial de Catalunya i que, l'endemà de la prova, es permetrà que una selecció de les millors promeses del trial catalanes fagin dos recorreguts a les zones de Fontajau perquè s'acostumin a les dificultats d'un indoor. Això sí, serà a porta tancada.