El pilot japonès Shoya Tomizawa (Suter) ha mort aquest diumenge després de patir un esgarrifós accident durant la celebració del Gran Premi de San Marino en la categoria de Moto2, segons ha confirmat el president de Dorna, empresa organitzadora del Mundial de Motociclisme, Carmelo Ezpeleta.

Tomizawa s´ha vist involucrat en un accident amb Scott Redding (Suter) i Alex de Angelis (Motobi). Una moto li ha donat un cop al cap i una altra li ha passat per sobre, provocant-li l'estat de coma. Encara amb vida, el pilot ha estat traslladat a l'hospital, però ha mort a l'ambulància abans d'arribar al recinte a causa de les nombroses hemorràgies internes sofertes.

El nipó patia nombrosos traumatismes i, malgrat que els metges han aconseguit mantenir-lo amb vida els primers moments, no ha pogut superar la gravetat de les ferides. L'últim accident amb aquestes conseqüències, es va produir l'any 2003 a Suzuka, on un altre japonès, Daijiro Katoh, va perdre la vida.

Una de les promeses del motociclisme japonès

Nascut a la ciutat japonesa d´Asahi el 10 de desembre del 1990, als seus 19 anys Tomizawa era un dels pilots amb més futur del Mundial en aquest segon any on disputava totes les curses del campionat. De fet, aquest any havia començat a despuntar i va ser el primer líder de la recent estrenada categoria de Moto2.

Va realitzar un brillant començament de temporada amb el seu primer i únic triomf en el primer Gran Premi de l'any, disputat a Qatar, i va aconseguir el segon lloc en la segona cursa, disputada a Jerez. La inexperiència i la irregularitat van fer-lo baixar de la lluita pel Mundial massa aviat, però va apuntar maneres com un dels possibles favorits de cara al proper any i una de les promeses del motociclisme japonès.

El nipó va començar el seu camí amb només tres anys i, amb 15, va debutar al campionat japonès de velocitat. Després de quedar segon a la classificació general i guanyar el premi al Novell de l'Any a la categoria de 125cc el 2006, Tomizawa va competir tant en la categories de 125cc com la de 250cc l'any següent. En la seva tercera temporada el 2008 es va concentrar exclusivament en la categoria del quart de litre, i va acabar segon.

El seu treball li va valer les invitacions al Gran Premi del Japó en la categoria de 125cc el 2006 i el 2007. El 2008 va participar en 250cc, el què va despertar l'interès de l'equip de CIP MOTO, que li va permetre poder disputar el Mundial complet de l'any 2009 en el quart de litre. La temporada del seu debut, va aconseguir la seva millor classificació amb un desè lloc a Motegi i València.

No obstant això, aquest any ha estat el del seu enlairament i, de la mà de l'equip Technomag-CIP s´havia consolidat com un dels pilots amb més futur de la graella i ja s'apuntava el seu possible salt a la categoria de MotoGP. De fet, el seu somni en la categoria reina era lluir el número 74 a la seva moto en homenatge al seu compatriota Daijiro Katoh, que fins avui era l'últim pilot mort al Mundial.