Per activa o per passiva, en singular o en plural. Ja se li pot donar voltes, que el Mundial d'aquest any té un sol nom. O millor, dos. Sebastian Vettel i el seu Red Bull volador. Es va parlar tant que la revolució reglamentària de la FIA perseguia tallar el seu domini dictatorial i que la pista valenciana afavoria Ferrari, que va arribar a agafar la idea que, per fi, se'ls podria escapar una pole. Fernando Alonso va ser el primer que va avisar amb temps que calia aparcar totes aquestes il·lusions. L'ale?many li va donar ahir la raó. Va caçar la seva setena pole de la temporada en vuit curses amb l'autoritat de sempre. I li va importar força poc la prohibició d'alterar la configuració electrònica del motor entre dissabte i diumenge. Va sortir amb un "mapat" (així li'n diuen els tècnics) idoni per a la cursa d'avui i es va endur de carrer el primer forat de la graella. Va ser dues dècimes més ràpid que el seu company Webber, quatre que Hamilton i mig segon millor que Fernando Alonso.

Vist que Red Bull ha bloquejat la capçalera de la cursa, a l'asturià li queda l'opció de barallar-se pel podi amb Hamilton i Button o esperar el cotxe de seguretat, que tan aviat pot catapultar-te a la glòria o arruïnar un Gran Premi amb bona pinta, com ja li va passar a Alonso l'any passat.

Vettel va viure una qualificació tan plàcida com les set anteriors per al seu equip, que té totes les poles de l'any, perquè va ser Webber el que la va caçar quan a Montmeló Vettel va abaixar la guàrdia. La situació no es donava des de 1998. McLaren va encadenar llavors deu caps de setmana al capdavant de la graella, amb Hakkinen i Coulthard en la seva plantilla de pilots.

El que passa aquesta temporada ja ve de lluny. Red Bull va assajar l'any passat com sotmetre als seus rivals. Van tenir 15 de les 19 "poles" i si no van sentenciar el Mundial abans va ser perquè es van perdre en baralles internes entre els seus dos titulars, que perseguien tots dues la seva primera corona i també perquè la mecànica els va abandonar unes quantes ocasions. Però aconseguida la fiabilitat i repartits com és degut els rols a l'equip, l'escuderia energètica no admet discussions.

El seu líder és Sebastian Vettel. Jove i ambiciós. És un dels pilots més perfeccionistes, sempre pendent del mínim detall i treballador incansable sobre el monoplaça. Està l'exemple d'ahir. Només acabar la sessió classificatòria i amb la pole a la butxaca, abans d'abraçar-se amb la seva gent i rebre els conseqüents copets a l'esquena, va enfonsar literalment el cap en l'habitacle dels cotxes de Lewis Hamilton i Fernando Alonso, a la recerca de no se sap què. "Molt no es pot veure, però vaig tirar un cop d'ull als volants dels altres monoplaces. No hi ha secrets però potser puguis trobar alguna cosa diferent, i això era el que mirava", va explicar després molt seriós.

"No sé què podia buscar", va admetre després alguna cosa desconcertat Fernando Alonso. La seva baralla serà per pujar al podi i per treure partit d'una sortida complicada que haurà d'afrontar des de la zona bruta d'un pista amb massa residus en alguna zona a causa que no s'utilitza en tot l'any.