Igual com havia passat a Jerez, Casey Stoner (Honda) va tornar a aguantar la pressió que li va exercir el mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) i va apuntar-se la seva segona victòria consecutiva de l'any per agafar el lideratge del Mundial. L'australià no va fallar en el moment de la sortida i es va col·locar al capdavant del grup, amb Dani Pedrosa (Honda) rere seu, però un ensurt al fer un canvi de direcció va permetre que Lorenzo el superés per iniciar la persecucció de Stoner. El ritme inicial del d'Honda era espectacular i en dues voltes va aconseguir escapar-se gairebé un segon i mig. Mentrestant, Cal Crutchlow (Yamaha), que havia donat la campanada en els entrenaments es veia superat per Lorenzo i queia al quart lloc, encapçalant el grup perseguidor dels líders.

El grup es va anar estirant amb Stoner al davant, Lorenzo i Pedrosa com a tàndem perseguidor; amb la parella del Monster Tech 3, Cal Crutchlow i Andrea Dovizioso una mica més enrere i amb un quintet en el qual hi havia els espanyols Álvaro Bautista (Honda) i Héctor Barberá (Ducati), l'italià Valentino Rossi (Ducati), el nord-americà Ben Spies (Yamaha), que es van endur algun ensurt en les voltes inicials, i l'alemany Stefan Bradl (Honda), rere seu.

Lorenzo va aconseguir situar-se al rebuf de Stoner abans de complir-se l'equador de la carrera amb Dani Pedrosa en una tercera plaça que semblava que era l'únic objectiu real per al barceloní. El mallorquí de Yamaha va forçar el ritme per intentar doblegar a l'australià, però aquest es va mantenir ferm en la seva posició i va acabar adjudicant-se el triomf, el balear segon i el de Castellar del Vallès, tercer.

En la lluita pels punts, Andrea Dovizioso es va imposar en el seu duel personal amb el seu com?pany d'equip, Cal Crutchlow; just per davant d'Álvaro Bautista (Honda), sisè, i amb l'italià Valentino Rossi (Ducati) en la setena posició, el seu millor resultat del curs.

Héctor Barberá (Ducati) va ocupar la desena posició amb Aleix Espargaró (ART) dotzè. Espargaró va ser en tot moment el líder destacat de la categoria CRT (Claiming Rules Team), ja que ja en la sortida va fer valer la seva posició en la quarta línia per encapçalar aquest grup, en el qual el seu company d'equip, el francès Randy de Puniet, va ser el seu principal rival.