"Vull donar les gràcies a les institucions que han fet possible el miracle de mantenir viu el Ral·li Costa Brava". Àlex Romaní, organitzador d'una prova mítica que enguany arriba al seu seixantè aniversari, no va amagar ahir que sense l'aparició de la ciutat de Girona hauria estat molt complicat seguir fent una cursa que Lloret ja no es veia capacitat per seguir acollint en solitari. El Costa Brava continuarà sortint des del passeig Marítim lloretenc, però aquest any la prova, 12 i 13 d'octubre, tindrà Girona com a centre neuràlgic. A La Copa, just on ahir es va fer una presentació que va acabar amb Carles Puigdemont i Jaume Torramadé dins un SEAT 600 de 1969 propietat de l'històric pilot Mia Bardolet, acollirà el parc tancat d'un ral·li que tira endavant gràcies a "una suma de complicitats".

"Mantenir una tradició, generar afició i preservar aquest patrimoni, salvaguardant-lo i sabent-lo jugar en aquest nou context" són els diferents factors que han portat Girona a ajudar Romaní amb el suport de la mateixa Diputació i d'una Generalitat que ahir va estar representada pel lloretenc Ivan Tibau, Secretari General de l'Esport, que coneix "de primera mà" els esforços que està fent l'Àlex per tirar endavant el ral·li. El parc tancat i d'assistència a La Copa, o el village comercial a la plaça Independència, donaran ambient de motor a la ciutat en dos dies amb la visita d'un ral·li, especialitzat en cotxes clàssics, i que és puntuable per als campioants europeus i estatals tant de velocitat com de regularitat (amb límits a 50 i 70 quilòmetres hora).

El "Ral·li Costa Brava" arriba als seus seixanta anys d'història ?-"el més antic d'Espanya", segons apunten els mateixos organitzadors en tot el seu marxandatge- molt reinventat després de trobar noves fórmules per assegurar la seva supervivència. Lluny ja queden els anys que el Costa Brava era puntuble per al Mundial i les aglomeracions de públic per veure Zanini, Biasion, Servià, Auriol, Sainz, McRae, Makinen... tots ells guanyadors de la prova.

El 2004 Markko Märtin va guanyar el darrer Costa Brava mundialista abans que el Costa Daurada agafés el seu relleu, però a Lloret de Mar es va seguir apostant per un món dels ral·lis amb molta tradició a la zona. Puntuable per a diferents campionats europeus i estatals fins que, ara fa dos anys, Àlex Romaní va decidir fer una nova apostant per dedicar-se exclusivament als clàssics. Des de llavors, com a mínim pel que fa inscripacions, l'èxit ha estat mol clar -116 equips el 2010 i 124 el 2011- i, a més, ha despertat l'interès dels aficionats de tota la vida que han pogut veure en acció cotxes mítics de marques com Porsche, Ford, Lancia, BMW, Seat, Renault, Talbot, Fiat, Audi... En aquesta seixantena edició, el "Ral·li Costa Brava" tindrà un recorregut amb dues etapes (134,14 quilòmetres en total) i passarà per trams històrics del motor gironí com Els Àngels, Santa Pellaia o Cladells... El Costa Brava començarà el divendres 12 d'octubre, amb la cerimònia de sortida al tradicional podi del passeig Marítim de Lloret de Mar (18:00), i posteriorment es faran dues passades pels trams dels Àngels i Santa Pellaia.

Entre les dues passades, els cotxes es reagruparan al parc d'assistència, a la Devesa de Girona (21.15), mentre que l'arribada del darrer participant està prevista per a tres quarts d'una de la matinada. En aquesta primera jornada els participants completaran poc més de 54 quilòmetres cronometrats. L'endemà, dissabte, el ral·li sortirà des del parc tancat de la Copa i es faran quatre trams amb el mateix sistema de dues passades: Les Serres, Circuit de Sils, Cladells i Osor. El final de la prova està previst per tres quarts de set de de la tarda. En la presentació d'ahir al matí a Girona hi varen ser presents l'organitzador, Àlex Romaní, a més de Carles Puigdemont, Jaume Torramadé, Ivan Tibau i Jordi Orobitg (regidor de promoció econòmica de Lloret) en representació de les diferents institucions que han ajudat a aconseguir el miracle que citava Àlex Romaní.